4 Ağustos 2007 Cumartesi

PİRİNÇ YE # 18 ETKİNLİĞİ

İlk defa etkinlik yapacaktım el ayak bende birbirine dolaşmış durumda nelere neler geçti aklımdan ne tarifler en sonunda Kavurmalı pilavda ve kuru dolmada karar kıldım. Gülmeyin öyle yandan yandan kolay diye değil hiçbirisi yaaaaaa. Ben uğraştım güzel de oldu …
Etkinlik sahibemiz (http://www.wilderrose.blogspot.com/) sonia’ya teşekkürlerimiz sunuyor kolaylıklar diliyorum…
Ve İşte ETKİNLİKLERİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİM


KAVURMALI PİLAV:
MALZEMELER
· 1 Su Bardağı Pirinç
· 2 Su Bardağı Kaynamış Su
· 1 Avuç Erişte
· 400 Gr Kuşbaşı et
· Tuz, Toz Biber,
· 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
· 1 Kaşık Tereyağı
· 2 Haşlanmış Patates

YAPILIŞI:
Pirinci ayıklayıp yıkıyoruz,tencerede erişte ve şehriyeleri beraberce kavuruyoruz. Pembeleşince pirinci ekliyoruz ve bir müddet daha kavuruyoruz. Ardından 2 bardak su ve tuzunu ekleyerek kısık ateşte pişirmeye bırakıyoruz. Pilav pişince Kenarda dinlenmeye bırakıyoruz. Etimizi 1 kaşık tereyağı ve 1 kaşık sıvı yağda kavuruyoruz. Üzerine toz biber ve tuz serperek ateşten alıyoruz. Diğer yandan 2 adet patatesimiz haşlayarak kabuklarını soyup büyük parçalara bölüyoruz. Tabağın ortasına patates onun etrafına kavurmadan, sonrada pialvı koyup servis yapıyoruz… AFİYET OLSUUUUUUUUUN
KURU DOLMA:
MALZEMELER:
· 1 Su bardağı Pirinç
· 5 adet Kuru Patlıcan
· 5 adet Kuru Biber
· 300 Gr Kıyma
· 2 Soğan
· Maydanoz
· 2 Kaşık Biber Salçası
· Toz biber,Pul Biber,Tuz
· ½ Çay Bardağı Yağ

YAPILIŞI:
Pirinçleri yıkıyoruz, Maydanoz ve biberi doğruyoruz. Bu arada kuru dolmalıklarımızı kaynar su içine bastırıp yumuşamalarını sağlıyoruz. Daha sonra tüm malzemeyi karıştırıp, dolmalıklarımızın içine doldurup, tencereye diziyoruz ve kaynar su ekleyerek pişiriyoruz… AFİYET OLSUUUUUUUUUN

1 yorum:

Adsız dedi ki...

deneme 1,2,3 deneme 1 ,2, 3
AAaa sende burdasın blogcuda ses olmayınca dur bide blogspot yazayım dedim anaaa çıktı.Çok sevindim herşey çok güzel gözüküyor.Sana yorum yazıyorum ama gitmiyor bakalım bu gidecekmi.
www.lezzetavcisi.net