8 Eylül 2007 Cumartesi

MARMELATLI KURABİYE

Milyon yıl önce yani ben lisede iken; çocukluğumdan beri delisi ve divanesi olduğum un helvasını pişirmesi için anneme yalvardım, eeeeeee kadın bıkmış evde yemek konusunda canavar bir kız ve istekler hiç bitmiyor…
Yok dedi. Oysa ki canım anneannem her gelişinde “anneanne n’olur helva yapsana” dediğimde hemen küçük tüpün önüne oturur bana helvayı yapardı…
İkilemezdi bile
Annem beni reddettikten sonra gezmeye gitti ve ben hemen üst kattaki arkadaşımı eve çağırıp “gelsene helva yapalım “ çığlıkları attım…
İçine ne koyduğumuzu hatırlamıyorum ama helvayı pişirip tabağa koyduktan sonra bir daha o tabaktan çıkaramadım… 45 dk kadar uğraştık çıkarmak için çıkmadı… Anlayacağınız üzere yiyemedikte… (burada jaws müziği efekti var; danam danam dan dan danam geliyor anan) Annemin gelme saati yaklaştı ve biz fiyaskoyu tabaktan çıkaramıyoruz… Çözüm arkadaşımdan geldi tabağı çöpe attık… Annem hala o takımdaki 1 tabağın nerede olduğunu bilmiyor.
İlk yemek pişirme olayım fiyasko idi anlayacağınız ama bu olay beni kamçıladı… Helvayı en sonunda harika yapar hale geldim…
Geçen ayki "aralık" sofra dergisinde Marmelatlı kurabiye tarifi gördüm yapmalıyım diye düşündüm… Yaptımda tadı harika idi ama şeklinin dergideki ile alakası yoktu…
Yılmak yok bunu da başaracağım inşallah bir daha ki sefere… İşte tarif;

MALZEMELER:
· 250 Gr Oda Sıcaklığında Margarin
· 3 Çorba Kaşığı Pudra Şekeri
· 1 Adet Yumurta (sarısı içine akı yüzüne)
· 3,5 Su Bardağı Un
· 1 Paket Vanilya ve Kabartma Tozu
· 1 Su Bardağı Dövülmüş Fındık
· Çilek Marmelatı

YAPILIŞI:
Margarin , pudra şekeri, ve yumurta sarısını bir kapta mikserle iyice çırpın Ayrı bir kapta un, vanilya,ve kabartma tozunu karıştırın. Bu karışımı margarinli karışımın içine eleyin. Yoğurun. Yoğurduğunuz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın, her parçaya yuvarlak şekil verip ortasına parmakla bastırın…Hazırladığınız kurabiyeleri önce yumurta akına,sonra cevize batırıp yağlanmış tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk pişirin. Soğuyunca ortadaki deliğe istediğinzi marmelattan koyun (ben çilek koydum)

Hiç yorum yok: