8 Eylül 2007 Cumartesi

KARNIYARIK

Üniversitedeyiz sınıfımda Malatyalı bir arkadaşım vardı İsmail diye. Şöyle bıyıklı tam doğu erkeği her zaman sırtınız yaslayabileceğiniz bir dost. Ben zaten bu yüzden ona “Babo” diye seslenirdim …
Bir gün ben yine her zamanki gibi toplamışım başıma 3-5 kişi ya muzur bir fıkra anlatıyorum herkes yerlerde ya da kesin yurtta bir şey yapmışım onu anlatıyorum… Babo yanıma geldi “ çavuş ev tuttum n’olur akşama gel bana bir güzel ev yemeği yap aylardır yemek yüzü görmedim dedi” peki dedim atladım
Ne de olsa bizde uzun zamandır ev yemeği yemiyoruz bizler içinde müthiş bir fırsat. Odamdaki arkadaşları aldım İsmail’in evine gittik mutfağı emrimize amade etti. O da neydi mutfakta yok yok ne istesek babo koşuyor alıp geliyor… Bizlerde o kadar müthiş bir istekle dalmışız yemek yapmaya yağlar patatesler domatesler biberler havada uçuşuyor.
Çok matah bir şey yapıyoruz ya mutfağa sokmuyoruz garibimi. Oda heyecanla bekliyor. En sonunda bitti sofra hazırlandı yemekler ortaya getirildi. Tatatanamm Patates kızartması ve makarna İsmail’in surat ifadesini unutamıyorum “ya çavuş ya ben zaten hergün bunları yiyordum yurtta, yapa yapa bunu mu yaptınız” dedi. Yüzümdeki gülümseme kayboldu. Tabi ya bizde hergün bunları yiyorduk. O kadar haşır neşir olmuşuz ki patates ve makarnadan başka bir yemek gelmiyordu aklımıza
İsmail’in gönlünü daha sonra karnı yarık yaparak almıştık çok mutlu olmuştu ve afiyetle yemişti. Bu yemeği yayınlarken aklıma geldi bu hikaye. Arkadaşım şimdi nerdedir nasıldır bilmem ama ben onu her zaman çok güzel hatırlıyorum…
Yalnızzzzzzzzzz her şeye rağmen patates kızartması ve makarna sizi seviyorum.
İşte karnıyarık tabii ben yinede kızarmış patatesi içine karıştırmayı unutmadım )))))))))))

MALZEMELER
5 Patlıcan
4 Patates
2 Orta Boy Soğan
200 Gr Kıyma
3 Adet Yeşil Biber
2 Kaşık Salça
Toz biber,kekik, tuz
Yarım Demet Maydanoz
Kızartmak için Yağ
8 Adet Kaşar Dilimi

YAPILIŞI:
Soğanı ve biberi çok ince hatta varsa rondoda kıyarız. Kapaklı bir tava içinde kıyma ile pişmeye bırakırız İyice piştikten sonra salçasını ve baharatlarını koyarız. Harcımızın altını kapattıktan sonra kıydığımız maydanozları ilave ederiz.
Ardından alaca soyduğumuz patlıcanları ortasını yararak , patatesleri de ortadan 2’ye böldükten sonra içini oyarak kızartırız. Harcımızı kızarmış parlıcan ve patateslerin içine doldururuz. Patateslerin üzerine kaşar peynir ekleriz. Fırında 15 dk kadar piştikten sonra afiyetle yeriiiiiiiiiiiiiz. AFİYET OLSUUUUUUUUN

Hiç yorum yok: