8 Eylül 2007 Cumartesi

FINDIKLI TARTOLETLER


Ben yemek yapmayı ne zaman öğrendim hiç anlamamıştım. Bir gün bir yerde türlü yapmam gerekti , daha önce hiç yapmadığım halde başına geçtim sanki programlanmışım gibi tıkır tıkır yaptım.
Uzunca bir süre bu şekilde yaptıktan sonra düşünmeye başladım ben bunları nasıl yapabiliyorum diye. Uzaylılar? Yok değil hiç karşılaşmadım , İlk yaşam ? yok ben daha önce yaşamadım bu da olmadı, uyurken beynime işlendi? Mümkün değil ben uyurken kendimi kaybediyorum yemek yapmayı nasıl kaydederim, kitaplardan ? yok bu konuda hiç kitap okumadım…
Tam bunları düşünürken içeriden seslendi annem “ Esraaaaaaaaaa gel de salçayı ver “ dinkkkkkkkk jeton düştü bende. Annem, annem öğretmişti. Nasıl mı?
Her yemek yapışında,ben muhakkak ağzı bir karış tv izlerken seslenirdi “Esraaaaaaaaa salçayı ver bana” bir giderdim salça yanında “anne burada ya beni niye çağırıyorsun” kapağını açar uzatırdım ama bende nasıl sinir nasıl sinir. Koşarak tv’min başına ama mümkün mü annemden kurtulmak” Esraaaaaaaaaaa tuzu ver” aaaaaaa tuz da yanında anne, olsun sen ver. Sırayla biberi ver, kaynamış suyu ver, soğanı ver derken ben yemeğin bütün aşamasında yanında olurdum. Ama her yemek teranesinden sonra ben ağlama krizine girerdim bunu beni gıcık etmek için yaptığını düşünürdüm
Bu hep böyle sürdü ben o arada tüm yemekleri yapmayı öğrenmişim… Bana hep “yaparsın bana öğrenirsin kendine” derdi. Sordum “anne özelliklemi yaptın” diye… Öyleymiş Anneannemde ona öyle öğretmiş… Mutfak kahramanım bana çaktırmadan bütün yemekleri öğretmiş..
Ne diyeyim ellerine ve yüreğine sağlık annecim
Artık Mutfakta korkmadan deneyebiliyorum her şeyi ve elimde çok çabuktur bazen ben bile kendime hayret ediyorum.
Fındıklı Tartoleti gördüm Oktay Ustanın yemek programında hemen kalktım ve denedim ben beğendim tadı çok güzeldi. Ama bir daha ki sefere daha ince yapmam gerektiğini anladım… Denemeniz şiddetle tavsiye olunur.
Buyurun tarif;

MALZEMELER:
· 150 Gr Margarin
· 2 Adet Yumurta
· 1 Su Bardağı Pudra Şekeri (Ben 2/3 Kullandım)
· 1 Paket Vanilya ve Kabartma Tozu
· 2 Adet Yumurta (Birinin beyazını ayrılacak)
· 1 Kase İnce Çekilmiş Fındık
· 1 Su Bardağı Toz Şeker (ben Yarım bardak kullandım)
· Alabildiği Kadar Un
YAPILIŞI:
Margarin ,pudra şekeri, yumurtalar, vanilya ve kabartma tozu ve aldığı kadar unumuz yoğrularak kulak memesi kıvamında tart hamurumuz hazır edilir.
Ayırdığımız yumurta beyazı şeker ve ince çekilmiş fındıklar ayrı bir yerde karıştırılır.
Hamurdan parçalar kopararak tartolet kalıplarımıza yerleştiriyoruz. Ardından fındık karışımından hepsinin üzerlerine paylaştırıyoruz. Fırında 200 50-60 dk pişiriyoruz. AFİYET OLSUUUUUUUUUUN

Hiç yorum yok: