19 Eylül 2007 Çarşamba

PAŞA KEBABI

Merhabalar…

Biliyorum sayfamın müdavimleri “ nerelerde bu hatun kaç zamandır bir şey eklemedi” diyor. Oysa bir bilseniz nasıl hummalı ve zevkli bir çalışma içine girdim.

Blog sahibi olduğumuzdan beri tanışırız zerrinle. Ve hep bir şeyler yapma isteği vardı bizlerde. Kendi blogumuz dışında bir şeyler. 2. Blog diye düşündük yok öyle değil dedik. Etkinlik tarzı bir şeyler diye düşündük. Ona da yok dedik, çünkü etkinlik zaten vardı. Uzun süredir bırakmıştık düşünmeyi.

En son 15-20 gün kadar önce bir e-dergi yapma fikri geldi aklımıza. Çok sevdik fikri çıldırdık. Zerrin’in arkadaşı Arzu bize harika bir barner yaptı. İlk sayı için bir sürü arkadaşımızın kapsını çaldık. Tarifleri için yanımızda olacak. Her sayıda sizlerin kapsını çalmaya yine devam edeceğiz.

O kadar heyecanlıyım ki. Ne anlatmak istediklerimi ne de adı KEVGİR olan dergimizi size tam olarak anlatamıyorum. Bence siz bizi ziyaret etmelisiniz ve anlatmak istediğim her şeyi aslında orada görebilirsiniz. Tıklayın kevgir’i ve bizi ziyarete gelin.

Dergide yaptığım bir tarifle paşa kebabı ile yazdıklarıma son veriyorum. Sevgiler



PAŞA KEBABI:
MALZEMELER350 gr Az Yağlı kıyma1 Dilim Ekmek İçi3 Adet PatlıcanYarım demet Maydanoz1 Adet SoğanTuz , Karabiber
KIZARTMAK İÇİN1 Su Bardağı Sıvı Yağ
SOS İÇİN:½ Fincan Sıvı Yağ1 Adet Soğan7-8 Diş Sarmısak2 Adet Domates½ Demet Nane½ Demet Maydanoz1 Tatlı Kaşığı Şeker
YAPILIŞI:
Ön hazırlık olarak köfteyi hazırlayalım. Kıymayı, rendelenmiş soğanı, ufalanmış ekmek içini, ince kıyılmış maydanozu, tuz, karabiber ve kimyonu bir kaba alalım. Özleşene kadar iyice yoğuralım. Köfte harcından yuvarlak ve yassı köfteler hazırlayalım. Köfteleri bir kenarda bekletelim.Patlıcanları, 1 çorba kaşığı şeker ve tuz ilave edilmiş suda 20 dakika bekletelim. Daha sonra patlıcan dilimlerini yıkayıp, kurulayalım. Kızgın sıvı yağda patlıcanları hafifçe kızartalım. Alta patlıcan dilimi, üste 1 adet köfte ve en üstte patlıcan dilimi gelecek şekilde dizelim.Ayrı bir tavaya yarım kahve fincanı sıvı yağı alalım. Küçük doğranmış soğanı ve dövülmüş sarmısakları pembeleştirelim. Rendelenmiş domatesi ekleyip, 2 dakika daha pişirelim. Tuzunu ayarlayalım. 1 su bardağı suyu ve şekeri ilave edelim. 1 dakika daha kaynattıktan sonra tavayı ateşin üzerinden alalım.Fırın tepsisine dizdiğimiz patlıcanların üzerine bu sosu dökelim. 15 dakika fırında pişirelim. Üzerine ince kıyılmış maydanoz ve nane serperek servis yapalım
AFİYET OLSUUUUUUUUUUUUUUUUUUUN

3 yorum:

NiNo dedi ki...

canimmmmmmmmmmmm bak bi turlu soyle sunumu guzel yaptigimdan farkli bir iftariyelik bulamiyodum iste budur :D bir sonraki gelecek misafirlerime bunu yapicam ii ki varsin gulom

NiNo dedi ki...

ben malzeme almaya gidiyorum :D yapicam yarin bu guzel tarifi ins bende becerebilirim gulom opt

NiNo dedi ki...

pasa kebabini yaptim canim ve bu gun iftarda yedik pasa olduk sagolasin iiki yapmissin bu yemegi senin vesilenle bende ogrendim :D