19 Eylül 2007 Çarşamba

FINDIKLI KURABİYE


Merhabalar;

Tamam, canım ne kızıyorsunuz, azıcık ara verdim diye. Çok istiyorum yazmayı ve yazıyorummmmm…

Eskiden beri bisküviler yer etti hayatımızda. Uzun finger bisküviler, kare pötibörler. Öyle şimdiki gibi paketle de değil. Ufacık ufacık harçlıklar biriktirilir bakkal amcaya koşulur, “Şundaaaaaaaaaaaan, bundaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnn bide artarsa tabiî ki gofret bakkal amca” amca da genelde sonu gelmeyen istekler sonucunda “bücürrrrrr yok artık azıcık paranla bakkalı satın alsaydın” der moral bozulur ama bisküvileri eline alınca tüm hüzün bir anda yok olurdu.

Tabiî ki eve çok geç gidilmesi lazım. Çünkü evde başka bir yeme canavarı kardeş yaşamaktadır. Eve varmadan tüm bisküviler özenle bitirilir. Eve geç gittiğinden dolayı annenin bakışları da beni bitirir. Ama paylaşmaktansa buna değerdi sanırım. He he he. (pisim evet)

Hepimizin favori bisküvileri de vardır eminim. Benim ki fındıklı bisküviler.

E annenin evde yaptığı kurabiyeler bisküvilere benzetildiği için her zaman çok sevilmiştir. Zamanla da bu tattan vazgeçilememiş kendimce kurabiye deneme çalışmalarına girmişimdir. Ama benim şimdiye kadar denediklerim arasında en sevdiğim ve en büyük favorim fındıklı kurabiyedir. Üstüne tanımıyorum. Sizde denerseniz beğeneceksiniz eminim. Valla. Aaaaaaaaaaaaaaaaaa, eminim dedim ya, daha ne inanmıyormuş gibi bakıyorsunuz. Hadisenize. Cık cık cık
MALZEMELER:
· 250 Gr Oda Sıcaklığında Margarin
· 3 Çorba Kaşığı Pudra Şekeri
· Alabildiğince Bardağı Un
· 1 Paket Vanilya ve Kabartma Tozu
· Dövülmüş Fındık
· Tarçın ve Şeker Karışımı

YAPILIŞI:
Yapımı çok kolay. Un, pudra şekeri ve yağ yoğrulur. İçine kabartma tozu, vanilya ve fındık eklenir. Kulak memesi kıvamını alınca küçük toplar yapılarak tepsiye dizilir.

Fırından çıkınca sıcakken hazırladığımız toz şeker ve tarçın karışımına bulanırlar. AFİYET OLSUUUUUUUUUUUUUUUUUN

Hiç yorum yok: