18 Eylül 2007 Salı

PATATESLİ TAVUK

Madem tavuk yemeklerinden başladım öyle devam edeyim dedim…

Ama öncelikle nette dolaşırken bulduğum erkeklerin yemek pişirmedeki püf noktalarını sizlerle paylaşayım dedim

Çok beğeneceksiniz neden bunları akıl edemedim diyeceksiniz…)))))

ERKEKLERİN YEMEKLERLE İLGİLİ PUF NOKTALARI1-) Yemekleri daima tencerenin icinden yiyin. Boylelikle tabak kirletmemis olursunuz.2-) Asla sade pilav yapmayin. Domatesli pilav yaptiginizda altini tuttursaniz bile renginden anlasilmaz.3-) Mutlaka soganli bir yemek yapacaksaniz asla sogana dokunmayin. Ozellikle rendelediginizde elleriniz cok kotu kokuyor. Bunun yerine sogana ekmek tahtasiyla bes alti kez vurmayi deneyin, ayni isi gorur. 4-) Patates kizartacaksaniz soydugunuz patatesleri asla yikamayin. Kizgin yaga attiginizda cok kotu patliyorlar.5-)Yemekler asla kendi baslarina hareket etmezler. Sayet gecen ay yaptiginiz tavuk kendi kendine kimildamaya basladiysa kurtlanmis demektir. Sakin yemeyin.6-) Sebzeleri pisirdikce vitamin degerleri duser. Mumkun olduğunca oldugunca cig tuketin.7-) Karpuz tabaga koyulmamasi gereken bir meyvedir. Ikiye ayirip ortasindan kasikla yiyebilirsiniz.Tencere kapagi en mukemmel tabaktir.8-)Buzdolabinin sebzelik olarak adlandirilan kismi yemeyi dusunmediginiz seylerin saklanmasi icinidealdir. Bu bolume konan seyler nasil olsa bir sure sonra unutulur.9-) Sebzeligin kapagini sıkı kapatirsaniz çürüyen seylerin kokusu dolaba daha az yayilir.10-) Spagetti pakedini acmak icin pakedi ortasindan sıkıca kavrayin ve altini tum gucunuzle fayansa vurun. Pakedin ust tarafi yirtilacaktir. Belki bu islem sirasinda makarna unufak olabilir ama risk almaya deger. Ozellikle misafirlerin yaninda yapmanizi tavsiye ediyorum. Oyle daha guzel, bu size cok maco bir hava verir.11-)Sagda solda kulagima caliniyordu.Mutfak robotu denen bisey varmis. Birden icimi bir heyecan kapladi. Ulan madem bu isin robotu var ben niye kosturuyorum yillardir diye sinirlendim. Hemen gidip aldim bi tane. Eve gelip kutusundan cikardigimda itiraf etmeliyim ki hayal kirikligina ugradim biraz. Ben acikcasi ufo gibi bisey bekliyodum, bu bildigimiz tencerenin plastigi. Icinde de vantilator gibi bisey var. Bununla birlikte bi ton plastik zimbirti daha cikti icinden ama bi ise yarayacaklarini sanmiyorum. Neyse fisini taktim denemek icin bi tane sogan attim icine. Bakalim ne yapacak diye bekledim. Kabuklarini bile soyamadi salak. Paramparca etti birakti. Sinirlendim attim bi kenara yazdan beri duruyo orda.Bir ara yikayip vantilator gibi olan seyi bilgisayarima takmayi dusunuyorum. Belki fan olarak is gorur. Onun disinda tamamen para tuzagi.Ilerde cikarsa mutfak androidi almayi dusunuyorum...

PATATESLİ TAVUK:
· 2 Adet Tavuk Göğsü
· 4 Adet patates
· 1 Kaşık Salça
· Kekik, pul biber, Toz biber, tuz
· Yarım Çay Bardağı Yağ

YAPILIŞI:
Tavuk göğsünü uzunlamasına büyük büyük kestim. Patatesleri uzunlamasına doğradım, 1 Kaşık Salça, baharatlar, yağ ve sıcak suyu ilave ederek sosu yaptım patates ve tavukları üzerine dökerek harmanladım. Fırında pişirdim veeee yedim. AFİYET OLSUUUUUUN...

Hiç yorum yok: