18 Eylül 2007 Salı

ZEYTİNLİ MUFFİN


Zeytine olan aşkım ne zaman başladı bilmiyorum. Ama çocukluğuma ait tüm anılarım içinde zeytin var. Ne zaman bir çocukluk anısı anlatsam, “Elimde zeytin ekmek yerken yine şu oldu bu oldu” diyorum. Benimle beraber yaşayan bir parça idi, sanırım zeytin ekmek…

Deniz (kardeşim) yeni doğmuştu. Ben de 4 yaşında idim. İstanbul’daydık o zamanlar. Annem ve anneannem yıkamaya karar vermişler haytayı. Tam yıkarlarken birden gözleri kapanmış ve kafası düşmüş. Tabiî ki annem öldüğünü düşünüp basmış çığlığı evde kıyametler kopuyor. Ben içerideki duruma baktım o çığlık kıyamet içinde hiç istifimi bozmadan mutfağa gittim ekmeğimin arasına her zamanki gibi zeytinimi doldurdum. Dışarıya çıktım.

Annem ve anneannemin feryatları bütün mahallenin bize doğru yönelmesine sebep oldu. Ben hala hiç istif bozmadan zeytin ekmek yiyorum…

Sonlara doğru uzakta oturan bakkal amcanın karısı geldi “Esra ne oldu ne var” dedi… Ben zeytin ekmeğimden ısırıyorum yutkunup el-cevabımı veriyorum “hiiiiiiççççç teyze bişey yok… Galiba kardeşim ölüyormuş” Sanırım kıskançlık had safhada imiş… Bazen anlatıp anlatıp gülme krizine giriyoruz evde.

Sonunu merak edenlere eve koşturan bir teyze kaptığı gibi Deniz’i yolun karşısındaki kliniğe götürdü. Meğer bizimki uyumuş…)))))))))))) Ne derin uykuymuşşşşş…

Hala zeytin ekmek gezmiyorum. Ama zeytinsiz bir sofra düşünemiyorum… Okuldan eve gelip yapacak bir şey bulamadığım zaman hemen zeytinli topkekler yapıyorum. Bayıla bayıla yiyorum lezzetli oluyor. Zeytin aşkına tavsiye olunur..

MALZEMELER:
· 1 Su Bardağı Yoğurt
· 3/2 Su Bardağı Sıvı Yağ
· ½ Su Bardağı Süt
· 3 Yumurta
· 1 Tatlı Kaşığı Tuz
· 1 Tatlı Kaşığı Kekik
· 1 Tatlı Kaşığı Pul Biber
· 1 Su Bardağı Çekirdeği Çıkarılmış ve Doğranmış Zeytin
· ½ Su Bardağı Beyaz Peynir
· 1 Paket Kabartma Tozu
· Alabildiği Kadar Un

YAPILIŞI:
Yumurta ve yoğurdu çırptım içine sırası ile, yağı, sütü, tuzu, kekiği, tuzu, biberi, zeytini, peyniri , kabartma tozunu ve unu koyup karıştırdım. Küçük kağıt kalıplara koyarak 40-45 dk 175 derecede pişirdim. AFİYET OLSUUUUUUUN

Hiç yorum yok: