8 Eylül 2007 Cumartesi

KÖFTELİ BÖREK


Çocukluğum istanbul’da geçti… Orada da evde soba vardı ama babam yakardı tabii sizde çocuktuk soba yakacak değildim ya?
Ardından orası burası derken, kendimi bildiğimden beri, kaloriferli evlerde oturduk. Hani sobalı evde bile otursak, bana ne sobadan babam yakar nasıl olsa…
Tayinin çalıştığım kasabaya çıktığında her gün Kayseri’ye gidip geliyordum yine yoktu böyle bir sorun
Amaaaaaaa yöneticilik de çok fazla sorumluluk gerektirmeye başlayınca, benim burada bir ev tutup kalmamı zorunlu kıldı. Ve beklenen sonuç ben soba yakmayı öğrendim. Şimdi soba yakma uzmanı gibi hissediyorum kendi mi. Ne güzeldir o sobanın üstünde tıkır tıkır kaynayan güğümle çay demlemek.
Dışarıda lapa lapa kar yağıyordu, şimdi tarifini verdiğim köfteli böreği yaptım, sobanın üstünde kaynayan su ile çayımı demledim, çağırdım komşularımı, oturduk sohbet muhabbet. Hem yedik böreklerimizi, hem içtik çayımızı. İnanın gerçekten çok güzeldi…
Köfteli böreği aslında yine her zaman tariflerine başvurduğum Emine BEDER’in bir kebap tarifinden esinlenerek yaptım. Asıl tarifte tek yufka ile yapılıyor ve mangalda pişiriliyor
Yaz gelsin bahçede mangalı yakıp onu da yapıcam. Buyurun köfteli börek;

MALZEMELER:
· 500 Gr Kıyma
· Yarım Paket Köfte Harcı
· 2 Kaşık Galeta Unu
· 3 Yufka
· 1 Bardak Süt
· Yarım Çay Bardağı Yağ
· 2 Adet Yumurta

YAPILIŞI:
Köfte malzemelerini karıştırıp köftemizi hazırlıyoruz. Ardından süt yağ ve yumurta karıştırılarak iç harcımız hazırlanır.
1. yufkayı serdim içine iç harcından sürdüm, aynı işlemi2. ve 3. yufka içinde yaptım. Yoğurduğum ve dinlenmeye bıraktığım köfteyi 3. yufkanın üstüne rulo halinde serdim .Yufkaları da üstüne katlayıp rulo haline getirdim. 2 şer cm’lik keserek tepsiye dizdim. 200 derece fırında 40-45 dk pişirip afiyetle yedim… AFİYET OLSUUUUUUUN…

Hiç yorum yok: