8 Eylül 2007 Cumartesi

İÇLİ KÖFTE


Sabah uyandım ve elektrikler kesikti. Oyalandım, sobayla uğraştım, anneme sataştım, kediş eve geldi onun karnını doyurdum yok vakit geçmiyor… Kahvaltıyı hazırladım ama olmazki ben TV siz kahvaltı edemem ki ne zormuş yaaa…
Küçüktüm tv saat 18.00’de açılırdı 5 dk kala saniyeleri saymaya başlardım… O ilk açıldığı andaki haberleri izlemek bile ne zevkliymiş… Heidi’nin, annesini arayan küçük Mark’in başlamasını beklemek bile ayrı zevkti. Vikinglerde Viki’nin yeni fikirlerini heyecanla beklemek… Heidi’nin dedesinin yaşadığı dağların aynısından annanneminde olduğunu bilmek(bunu daha sonra anlatırırm)…Şeker kız Candy’nin tekerlemelerini arkadaşlarımla tekrarlamak ve ona hep kötülüğü dokuna Lisa’ya sinir olmak Annesini arayan zavallı Mark’ın haline bakıp annemin olduğuna şükretmek… Adile teyzenin masallarını dinledikten sonra annemin Esraaaaaa uyu bakalım diye seslenmesi ve içinden “Allahım ya bir gün olsa unutsa uyuma vaktimin geldiğini” diye düşünüp her gece istisnasız ağlayarak uyumaya gitmem.
Hafta sonlarını iple çekerdim çünkü o günlerde hem tv erken açılıyordu. Hem de ben daha uzun süre seyredebilirdim. Atlantisden gelen adamın özüne dönme çabaları, 21. yüzyılda kahramanın dünyaya dönme çabaları Tatlı cadıda Samanta’nın burun hareketlerini taklit etme çalışmaları… bu dizileri heyecanla beklerdim…
Tam o günlerde Almanya da çalışan ev sahibimiz renkli tv almıştı. Zihnimde bile canlandıramıyordum. Renkli tv’yi ekranın çizgi çizgi renkelerden oluşmuş olduğunu düşünüyordum. Heyecanla evlerine gittim şok renkli tv gerçek hayattaki renklerin tv ye yansıması imiş çok sevmiştim çokkkkkkkk.
Annemi yolculadıktan sonra dün beraber yaptığımız içli köftelerden yaptım birkaç tane. Oturdum kanepeye aldım elime kumandayı ohhhhhhhhh ceryanlar gelmişti Açtım tv yi ama yok hiçbir şey yoktu… Eskinin tadı tuzu yok yaaaaa sadece laf kalabalığı o kadar…
İçli köfte demişken işte içli köfte tarifi ben yedim ohhhhhhh (thesuuur canımcım bu içli köfte sana gelsiiiiiiiiin) Dumanı bile üstünde he he he
MALZEMELER:
· 1 Kg Kıyma
· 1 Kg Soğan
· 1 Kg ince Köftelik Bulgur
· Yarım Demet Maydanoz
· Kimyon,Tuz, Karabiber, Pulbiber,
· 2 Kaşık Biber ve 1 Kaşık Domates Salçası
· 1 Yumurta
· 2-3 Kaşık Un
· 2 Kaşık Yağ

MALZEMELER:
Soğanları ince kıyıyoruz biraz kavurduktan sonra kıymayı koyuyoruz içine Piştikten sonra 1 er kaşık salça, baharatlar ve maydanozu koyup kavuruyoruz.
Donması için iç harcımızı dolapta bekletiyoruz
Diğer yanda bulgurumuzu su ile ıslatıyoruz dinlenmeye bırakıyoruz… Kabaran bulguru un ile havalandıra havalandıra karıştırıyoruz.İçine yumurtayı, bir miktar kimyonu, 1 Kaşık biber salçasını, Toz biberi koyarak bulgurumuzu birbirini tutana kadar yoğuruyoruz. Yumurta büyüklüğünde parçalar alıyoruz incelterek içini oyar gibi hazırlıyoruz kıymalı harcımızdan koyarak kapatıyoruz. Hepsini bitirdikten sonra haşlanmış olarak ya da arzuya göre kızartarak afiyetle yiyoruz… AFİYET OLSUUUUUUUUUUN



Hiç yorum yok: