19 Eylül 2007 Çarşamba

CHESEECAKE,

Merhabalar;

Gecenin bir yarısı keyifsizce net başındayken, deli ve çılgın lulu, bana şu yorumu yazmış :)
“Kurabiye yaptım, gelsene beraber yiyelim:) kaşarlı hem de ve çok güzel :P”
Ben de koşup sayfasına gittim. Evet, kurabiye var. Ama tahinli. Şaşırdı yazarken şaşkın herhalde, dedim ve yazdım…
“Kandırıkcı hani kaşarlı kurabiye burada tahinli kurabiye var. Ama olsun ben bunu da çok severim” diye
Sabah yine yorumlarıma bakarken, luludan gelen cevabı buldum ve gülmekten kırıldım. Deli kız aynen şöyle yazmış.
“Kurabiyeleri eklemedim ki daha:)) Ben eve gel demiştim. hihhihhihi:) şimdi sınava gidiyorum, gelince ekliycem inşallah:)”
Bu kızı ciddi çok seviyorum, burada tanımadan sevdiklerim arasına, çoktan girdi bile.

Tanımadan sevdiklerim demişken, sevgili Ruşen’in zor günler yaşadığını biliyoruz. Hepimize uğrayıp bir şeyler karalamak istemiş, ama sanırım kendinde o gücü bulamamış. Bu yüzden bana iletmiş ve sizlere iletmemi istemiş. Aynen şöyle diyor.
“Esracım börek veer vallahi üç gündür açım. Dr.un yazdığı morfinli ilaç mide bulantısı iştahsızlık yaptı. Yiyemiyorum sürekli çıkarıyorum ayakta duracak halim kalmadı bir de ateş titreme... Bugün ege üniversitesinden aradılar yatak boşalmış Pazartesi günü yatışım saat 9 da... En az 2 hafta en çok 3 hafta yatabilirmişim dr. öyle söylemişti... Arada bir eve çıkarırlarsa eltimin bilgisayarından sana yorum yazarım...Şu anda bütün arkadaşlarıma yorum bırakmak isterdim ama elim ayağım titriyor.Hepsine selamlarımı ilet olur mu ve son kez benim için dua etsinler ensemdeki problem basit bir şey çıksın...Canım arkadaşım seni sevgiyle kucaklıyorum çoooook öpüyorum HOŞÇAKAL...”
Dualarınız onunla olsun, ben haber aldıkça ileteceğim size…
Yine cheesecake yaptım. Yapmaya da devam edeceğim. Çünkü içine peynir konarak yapılan tatlılar sıralamamda benim için ikinci sıraya yükseldi bile (birinci sırada künefe var, asla vazgeçmem)…

Ben 6-7 yıl kadar önce tramisuyu kendim yapmayı keşfetmiştim. Neskafe tadı hiç hoşuma gitmedi. Sonraki denememde neskafe ile ıslamak yerine şekerli su ya da portakal suyu ile denedim. Çok hoşuma gitti. O kadar çok yapıp yemişim ki şu an adını bile duymak istemiyorum. Sanırım cheesecake beni bıktırana kadar yapım akınlarım devam edecek.

Yaparken hiç zorlanmadım. Bu biraz daha kolaydı diğer tarifime göre. Tarif defterinde gördüm. Bu tarifi kimden almak için bakmaya gittiğimde birde baktım tarif defteri hala yok. Neden bilmiyorum. Bilen varsa bana da iletsin bari. Arkadaşın adını hatırlamıyorum ama şöyle bir tarifti.
2 paket bisküvi ve yarım katı yağ yoğrulup kelepçeli kalıbın dibine yayılır. Dolapta dinlenmeye bırakılır.
Daha sonra 2 yumurta, 1 bardak şeker, bir paket labne, 2 kaşık (katı yerinden) yoğurt, 2 paket krem şanti, 1 limon suyu ve kabuğunun rendesi karıştırılır. Dolaptaki tabanın üzerine konarak 200 derecede üzeri sararıncaya kadar pişirilir. Meyveli sos tarifine göre pişirilip üzerine sürülür afiyetle yenir. Hem basit hem de çok lezzetli. AFİYET OLSUUUUUUUUUUUUN…

Hiç yorum yok: