18 Eylül 2007 Salı

KREP PARİZYEN

Merhabalaaaaaaaaaar

En sonunda yazı ekleyebildim ve sizleri dolaşmaya çıkabileceğim hazır olun güzel ikramlarınızı bitirmeye geliyorum. Arayı Uzattım çünküüüüüüüüüü…

Salı günü Müfettişlerimiz geldi yıllık olağan teftiş zamanı, sınıflara dağıldılar bir tanesi de idarede benim yanımda benim teftişi yaptı. İstediği defterleri tek tek çıkardım inceledi (umarım beğenmiştir). Buraya kadar iyi ve hoş. Sonra okulu gezmek bölümleri görmek istedi. Ve tabi ki ana sınıfını da. Allahım benim canavarların bir şeyler yumurtlayabileceğini biliyordum ama bu kadarını asla… Beni rezil ettiler.
yaramaz maskotumuz, baş tacımız, çokbilmişimiz Gürkan. Müfettişle içeriye girdim ve hemen anında bize dönüp şu cümleyi kurdu...
“aaaaaaaaaaaaaa Esra öğretmenimin karnı(göbek oluyor) kocaman seninki küçükmüş amca” lay la lay la la la benim rengi tahmin edebiliyor musunuz? Hadi ya hepinizde tahmin ettiniz işte. Yüzüme vurulduğuna mı yanayım. Gülme krizine girmiş kendime mi acıyayım bilemedim.

2 Gün sürdü teftişimiz. Şükür sorunsuz atlattık. Yaramaz Gürkan mutlu mesut 23 Nisanda oynayacakları Kafkas oyunlarına hazırlanıyor.
Bu arada burada telefon hatları çöktüğü için 2 Gün boyunca netle bağlantımda kesildi. Kafayı yedim. Olmuyormuş ya netsiz olmuyorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr… İtiraf ediyorum ben bir bağımlıyım… :)

Akşam vakit geçiremedim.
Tamam, benim tv izlesem de, izlemesem de hep açık olur ama ben ona bakmayı unutmuşum sanırım, izleyecek bir şey bulamadım. Çay yaptım içtim 3 çeşit pasta yaptım, evi temizledim. (ben dememiş miydim net beni tembelde yapmış)… Yok yok yok vakit geçmedi. Neyseki 1,5 gün aradan sonra kavuştum hasret giderdim :).

Bu yüzden ziyaretlerimde aksamalar olmuştur. Ben şu tarifi de vereyim hemen geliyorum. Açılınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Eski bir yemek kitabını karıştırırken buldum bu tarifi denedim memnun kaldım. İsmine netten baktım aslında birçok yemekte bu ismin kullanıldığını gördüm tahmin ettiğim gibi Fransız usulü manasında yani “Paris’iyen” Parislice anlamına geliyormuş sanırım… Sizde deneyin kesin çok seveceksiniz.


MALZEMELER:
KREP İÇİN:
· 2 su Bardağı Süt
· 2/3 Su bardağı Un
· 2 Yumurta
· Tuz

İÇİ İÇİN:
· Yarım Kilo Kıyma
· 2 Adet Soğan
· 2 Adet Biber
· 2 Domates
· Tuz, toz biber, kekik, istenilen baharatlar
· Maydanoz
· 3 Kaşık Yağ
BEŞAMEL SOS İÇİN:
· 2 Su Bardağı Süt
· 1 Çorba kaşığı teryağı
· 1 Fincan Un
· 2 Çorba Kaşığı Kaşar
· Tuz

YAPILIŞI:
Krep malzemelerini karıştırıp teflon tavada pişiriyoruz.
Soğanları ve biberleri küçük küçük kıyıp, pişiriyoruz. Kıymayı ilave ediyoruz. İyice kavrulduktan sonra. İçine kabukları soyulmuş ve küp doğradığımız domatesleri ilave ediyoruz. En son salça ve baharatlar konup pişiriyoruz. Biraz sulu olması lezzetli yapıyor. Bu yüzden İndirmeden önce 1 Su bardağı kadar kaynamış su koyup bir taşım kaynatıyoruz. Ateşten almadan kıyılmış maydanozları ilave edip kapatıyoruz.
Yağı tavaya alıyoruz. Unu ilave edip hafif sararana kadar kavuruyoruz. İçine sütümüzü yavaş yavaş ilave ediyoruz. Kaşarı ve tuzu ilave edip indiriyoruz.
Krepleri fırın tepsisine alıyoruz. 1 kat krep 1 kat kıymalı sostan koyuyoruz. Bitirene kadar işlem devam. En son kata krepi koyduktan sonra Hazırladığımız beşamel sosu pasta kreması kaplar gibi üstünü kaplıyoruz. En üste kaşar peyniri ilave edip. Fırında 150 derecede 20 dk kadar pişiriyoruz.

Hiç yorum yok: