18 Eylül 2007 Salı

PİZZA


Pizza var alır mıydınız?

Fazla İtiraz edenin olacağını zannetmiyorum. Benim favori yiyeceklerimden biridir ama çok fazla yemişim sanırım bıkmalar başlamış… Yaptığımı bitiremedim formdan düştüm formdannnnnnn :)

Doğrusunu söylemek gerekirse pizza benim hayatıma tam olarak gireli 16-17 sene olmuştur ama ne zaman yedin dersen 12-13 yıl önce yedim. Lise dönemimde arkadaşlarım pizza yemek için kafelere giderlerdi ama benim cep delik cepken delik olduğu için pek takılamazdım onlara. Tadını da çok merak ederdim.

Meraklarımın kaynağı da her şeyin başlangıç suçlusu, Amerikan filmleri idi. O filmlerde evde yemek olmadığı zaman sipariş edilen ele alındığında söyle aşağıya doğru süzülen ve ucundan ısırdıkları zaman kaşarı uzayarak giden o yiyecek benim hayallerimi süslüyordu gerçek bu. :) Hatta İtalyan pizzası ile Amerikan pizzası arasındaki farkları bile öğrenmiştim, pizzadan daha yemeden bu filmlerden…

Sonra bende o muhteşem yiyecekten yemiştim ve yer yemez ben bunu yapabilirim diye düşünmüştüm. İnceleyerek tam 2 saatte tadını çıkararak yemiştim pizzamı. Bütün malzemeleri aldım evde denedim tam bir fiyaskoydu. Benim yeni yemek yapma dönemlerim tahta gibi bir hamur bıçak kesmiyor. Ama bu pizza çöpe atılacak değil ya o tahtayı kemire kemire yemiştim.

Şimdi gerçekten güzel pizzalar yapabiliyorum. Malzeme eksikti (mantar zeytin gibi) ama ben canım istediği için pes etmedim. Zevkini çıkara çıkara yedim yine. ( Cano Ayşecim bu seferlik senin için yazıyı kısa tuttum bir dahaki sefere söz veremem :) :) :) )

Bu arada sevgili Yeşimce yemek beni sobelemiş aldım kullandım memnunum oyununa. Bir türlü yapamadım en kısa sürede yapacağım. Çok da normal bir şey beklemeyin benden :)

Pizza Tarifim:

MALZEMELER:
(30 cm çapında Bir tepsi için)
· 1 Çay Bardağı Ilık Su
· 1 Pk Kuru Maya
· ½ Çay Bardağı Sıvı Yağ
· 1 Kaşık Tepeleme Yemek Kaşığı Yoğurt
· 1 Yemek Kaşığı Toz Şeker
· 1 Çay Kaşığı Tuz
· Arzuya Göre İç malzeme
· 2 Su Bardağı Rendelenmiş Kaşar
· 1 Tatlı Kaşığı Biber Salçası
· Kekik
· 1 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
· Alabildiğince Un
YAPILIŞI:
Maya, ılık su ve şekeri karıştırıyoruz (dr outker’in kuru mayası tercih). İçine yağımızı, tuzu, yoğurdu koyup iyice karıştırdım… Unu alabildiğince koyup kulak memesi kıvamında biraz daha yumuşak şekilde yoğurdum. 30 Dk kadar sıcak ortamda mayalanmaya bıraktım (sıcak ortam: bakınız sobanın arkası :)
1 kaşık salçayı bir kaşık yağla ve kekikle karıştırdım
Mayalanan hamuru tepsini dibini yağlayarak el yardımıyla yaydım( o küçüldü ben yaydım o küçüldü ben yaydım gıcık oldum ya)
Salçayı hamurun üstüne sürdüm.
Arkasında kaşarı tam ortasına koydum ve kenarlara doğru eşit bir şekilde paylaştırdım
İç malzemeleri yerleştirip 200 derecede 30 dk pişirdim…


Hiç yorum yok: