19 Eylül 2007 Çarşamba

ETBURGER

Merhabalar

Hamburger yaptım. Ama pek hamburger sayılmaz etburger. Hevesle fotoğrafladım. Yazılarımı hazırladım. Yavru kedişlerin fotoğraflarını çektim merak edenler için.

Amaaaaaaaaaaaa o ara beni şeytan dürttü git bir Zerrin’e diye. Aman Allahım
Gitmez olaydım :). O On kaplan gücündeki hatun benim zihnimi okuyup hamburger koymuş. Yok, canım olmaz böyle şey. Tam pişti. Yazdım yorumu... “hanım bana bak banaaaaaaaaaa. Ben var ya, seni fikir şeediyo diye, cümle aleme rezil edeceğim. Gidiyorum yazmaya”... diye. Hala tık yok. Ben bu saate kadar etme ,eyleme faslına geçileceğini sanıyordum. Sanırım hatun sallamıyor beni :)

Neyse, o salamıyorsa kuyruğumuzu sıkıştıralım ,bacaklarımızın arasına.Yazalım kendi yazımızı, koyalım tarifimizi napalıııııııııııım…

Hamburgeri hep çok sevdim... Lise yıllarımdayken tanıştım arkadaşla. Ama baba memur demiştim, pek fazla öyle kafelere falan gidip yiyemedim O dönemde. Aramızda hep uzaktan bir bakışma bir aşk olmuştur . Niyeeeeeeeeee bu aşk, çünkü içinde köfte var. Benim gibi bir köfte manyağı için, bulunmaz bir nimet bu yemek.

Fakat bu sefer ki etburger. Biraz değişik ve tamamen ne yesem, ne yesem düşüncesi ve dolap önünde tutulan ,uzun nöbetler sonucu ele geçen malzeme ile yapılmış bir yemek.

Buyurun tarif.

MALZEMELER:
· ½ Çay Bardağı Sıvı Yağ
· 1 Su Bardağı Ilık süt
· 2 Çay Kaşığı Mahlep
· 20 Gr Yaş Maya
· 1 Yemek Kaşığı Tuz
· 2 Yemek Kaşığı Toz şeker
· Alabildiğince Un
· 30 Gr Yağsız et
· kekik,tuz
· Yumurta sarısı
· Susam
· 2 Yemek kaşığı Yağ
· 1 Adet Soğan
· Sumak
YAPILIŞI:
Önce hamurun malzemeleri yoğrulur elde beze yapılarak ve hafifçe yassıtılarak ,fırın tepsisine dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür. Susam serpilir. Fırına pişmeye verilir.
Et kuş başında büyük uzun uzun doğranır. Düdüklü tencerenin içine konur. Çok az suyla ve çok kısık ateşte kendi suyunu da salarak çekmesi sağlanarak pişirilir. Pişince içine kekik , tuz ve yağ konarak bir müddet kavrulur. Fırında pişip soğuyan ekmeklerimiz açılır. İçine etler dizilir. Üstüne de kuru soğan ve sumakla hazırladığımız . Salatadan konur.Afiyetle yenir. AFİYET OLSUNNNN

Hiç yorum yok: