19 Eylül 2007 Çarşamba

PEYNİRLİ KIZARTMA BÖREK

Merhabalar

Çocuktum İstanbul’dayken. Güzeldi hala çok özlerim eski mahallemizi. Rüyalarıma girer, evimiz mahallemiz. Her şeyi çok kolay bulabiliyorduk örneğin yufka. En sevdiğim börekte sigara böreği idi sanırım annemin en çok yaptığı börek de sigara böreğiydi. :)

Sonra babamın tayini çıktı gittik Urfa’nın Suruç ilçesine… Çok mahrumiyetti hiçbir şey, çay bile bulamıyorduk, nerdeeeeeeeee yufka. Ama Suruç’un da bendeki yeri başkadır çok sevmiştim Urfa’yı da çokkkkkk en çok hatırladığım ve hala hayran olduğum yemek kültürü idi. Çocukluğumda yediğim oradaki lezzetli yemekleri hala unutamam.

Bir gün bakkala yufka gelmişti tesadüfen hemen gidip 3–4 paket almıştık. Annemle hemen oturup hepsini sigara böreği yapıp buzdolabının buzluğuna atmıştık. Annem her gün biraz biraz çıkarıp kızartıyordu bize. Hiç bitmesin diye dua etmiştim (çocuklukta ne kadar basit şeylerle mutlu olurmuşuz)

Canım istedi yine sigara böreği yaptım ama bu seferki böreğin dışında galeta unu kullandım. Güzeldi yok harikaydı yok yok bu kadar mütevazilik fazla muhteşemdi yaaaaaaaaaaaaa

Çok keyfim yok. Bozuğum zor düzelirim. o yüzden biraz üstünkörü bir sunum oldu ama siz beni şimdilik bu kadarlık idare edin… Sevgiler

YAPILIŞI:
3 Adet yufka önce 2 ye sonra 3 e bölünür yani bir yufkadan 6 parça olacak. Önce yufkaların içine maydonozlu peynir harcından koyarız. Sütle çırpılmış yumurtaya sonra galeta ununa batırılıp kızgın yağda kızartılır. AFİYET OLSUNNNNNN

Hiç yorum yok: