18 Eylül 2007 Salı

KÖFTE VE MAKARNA


Makarnası ile buluşan mutlu köfte;
Resimde fark ettiniz mi? Makarnanın üstündeki köfte nasılda sırıtır bir pozisyon almış. Hâlbuki ben o köfteleri dağınık koymuştum. Sanırım halimi ve duyduğum haberi alınca o bile dayanamadı kahkahaları koyverdi. Duyduğum haber mi? Hemen anlatayım.

Şimdi geçen hafta Cuma öğleden sonra toplantım olduğu için okulu erken terk ettim. Durumdan haberdar olmayan sevgili kedim (asıl adı şırfıntıdır ama istemediği için kızımı kullanıyoruz) Okula, acıktığı için beni aramaya gitmiş miyavlayıp durmuş ama benim “gel annem, gel kuzum” sesimi duyamayınca ana sınıfındaki çocuklar pusularından çıkarak “örtmenimmmmmmm esra örtmenimin kedisini biz içeriye alıp sevelim miiiiiiiii?” ısrarlarına öğretmen dayanamaz alır. Severler ,oynarlar galiba birazda hırpalarlar. Bizimkide intikam ateşiyle gidip fen ve doğa köşelerini dağıtır. Neyse bunca güzel lay lay la lay la lay durumlarından sonra zil çalar okul dağılır bu arada kedi fen ve doğa köşesinin üstünde “nasıl intikam aldım ama” sevinciyle yatmaktadır. Ne öğretmen ne de hizmetli fark etmezler kedişi ana sınıfında…
Her şeyden habersiz durumda olan ben Cuma akşam dışarıya çıktım gel pisi, gel pisi… yok.
Cumartesi sabah kalktım ilk işim gel pisi, gel kızım…yok (bu arada içimden “ulen ş….siz takıldı mart coşkusuna eve bile gelmiyor” geçer)
Pazar kedi yok…
Pazartesi sabah okula gittim çocuklar ana sınıfının kapısını açtılar dışarıya delirmiş halde bizimki fırladı. Ben onu bu kadar çaresiz ve delirmiş hiç görmemiştim… 3 gün boyunca aç ve susuz
Okuldaki herkes ölmediğine dua ediyor… Gazabın çekilmezdi diyorlar düşündükçe çok üzüldüm ben yaaaaaaa
Neyse hemen yemek hazırladım su hazırladım yedirdim dışarıya saldım zıplaya zıplaya erkek kedilerin yanına koştu.
Akşama eve geldi… Özlemişim keratayı aldım kucağıma… Şöyle bir yokladım… İnanın o anda hayırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr len buneeeeeeeeeee sen ne zaman doldurdunnnnnnnnnnn karnınııııııııııııııııı diye haykırınca yüzü tam aşağıdaki resimdeki halini aldı. “sahipsen sahipliğini bir senden mi izin alıcaz” der gibi idi…
İfadeye bakar mısınız Allah aşkına ,zerre kadar sallıyo mu Beni?

Makarnanın üzerindeki köftenin gülmesini sağlayan haber bu idi işte… Napalım başa gelen çekilir yakında bir 5 torun daha verir kucağıma… Beraberce yedik yemeğimizi. O bir sürü canlı ya daha çok köfte yedi…
Bu arada güzel desteklerinizle iyileştim. Uğrayan herkese çok teşekkür ediyorum ... Hepiniz öptüm sulu sulu
Makarna ve köfte tarifimiz buyurun

KÖFTE MALZEMELERİ:
· 300 Gr Kıyma
· 1/3 Paket Köfte Harcı
· 1 Fincan İrmik
· 1 Çay Bardağı Su
· Kekik,Toz Biber, Tuz
· 2 Yemek Kaşığı Yağ

MAKARNA MALZEMELERİ:
· 1 paket Makarna
· 2 Domates
· 1 Kaşık salça
· 1 Adet Tavuk Bulyon (istenirse)
· 2 Kaşık Yağ
· Arzu Edilen Baharatlar ve Tuz

YAPILIŞI:
Köfte malzemelerinin hepsi karıştırılır. İstenilen şekle getirilerek çok az yağda kızartılır.

Makarna tuzlu suda 10 dk haşlanır. Süzülüp sudan geçirildikten sonra yağ konur. Domatesler rendelenir ve salça konur. İstenirse bir adet tavuk bulyon, tuz ve baharatlar eklenir.
Malzeme iyice piştikten sonra makarna eklenip karıştırılır.
Köfte ile buluşturularak servis yapılır…AFİYET OLSUUUUUUUUUUN

Hiç yorum yok: