19 Eylül 2007 Çarşamba

FINDIK EZMELİ KURABİYE YE#22

Merhabalar…

Öncelikle söylemek istiyorum canım ciğerim arkadaşlarım. Şöyle bir durum olmasın, aman ha. Şeker hamurundan ben tırstım ama, bu sizi yanıltmasın. Bence herkes, kendi tecrübelerini yaşamalıdır. Sakın benim yakınma, şikayetlenmelerime bakıp, yapmak istediğiniz bir işten vazgeçmeyin. Üzülürümmmmmmmmmm…

Etkinlik #22 nin bu ayki ev sahibi sevgili yemek şenliği Hülya kendisine kolaylık ve başarılar diliyorum.

Ya günlerdir düşünüyorum, etkinliğe ne yapsam, ne yapsam diye. En sonunda, leziz dergisini karıştırırken karşıma, Fıstık ezmeli kurabiyeler çıktı. Hemen yapmak istedim. Fıstık ezmesi sipariş ettim ama geç gelecekti ve ben etkinliğe yetişemeyebilirdim. Sipariş ettiğim kişi, fıstık ezmesi bulamadığını söyleyince hayallerim yıkıldı.
Ben de son gayret “ bana fındık ezmesi bulabilirsen onu alır mısın?” dedim. Yihuuuuuuuu onu bulmuş. Sıra hamurda, o ne yaaaaaaaaaaaaa yine mi gr olayı, yok ben bayılacağım. Yok mudur bu işin ölçülüsü,? Gıcık ötesi gıcığım gram olayına ben. Boş veeeeer dedim kendi kendime. Bildiğin kurabiyeyi yap.

Başladım ben kendimce, kakao tabanlı kurabiye yapımına. Yarım katı yağ, Yarım çay bardağı sıvı yağ, 1 bardak şeker, 1 Yumurta, 1 çay bardağı kakao, vanilya, kabartma tozu, ve alabildiğince un. Hamuru yoğurdum zeminde açacağım ve su bardağı ile keseceğim. Hamurum un ufak oluyor. Kafayı Kesin Kemireceğim. Sabret dedim. Bekle dedim, hamuru dinlenmeye bıraktım. Dinlenince biraz daha kolay oldu şekil vermek. 150 derecede 30 dk pişirdim.

Fındık ezmesini daha önce hiç yememiştim. Kavanozun kapağını açıp tadına bakınca çarpıldım.Mmmmmmmmmmm harikaydı. 1 Tatlı kaşığı tereyağıyla iyice karıştırdıktan sonra. İki kurabiye arasına sürdüm. Kokusu lezzeti harikaydı.

Kendimi bir taktir ettim, bir taktir ettim sormayın. Bu kadar iş ve yoğunluk arasında bile etkinliğe katılmayı başarabildim. “Aferin Esra” :) “Teşekkürler Esra” :)

Öptüm sizi

Ha unutmadan yavruları annesi kömürlüğe kaçırdı bana sadece uzaktan bakıyorlar artık fotoğraflarını çekemiyorum ama gayet iyiler.

Hiç yorum yok: