19 Eylül 2007 Çarşamba

BRİOCHE (FRANSIZ EKMEĞİ)

Merhabalar;

Evde genelde diziler izlemek yerine, cnbs-e ve e2 kanallarındaki dizi ve showları izlemeyi tercih ediyorum. Diziler bir yana özellikle e2 deki ellen Show tam favorim. Hatun süper sabah programı yapıyor ama bizimkilerin yaptığı sabah programlarını düşününce utanıyorsunuz. Hem çok eğlenceli hem çok faydalı hem de süper ünlülerden oluşan bir içerikle her gün çıkıyor insanların karşısına.
Ellen şu iki haftadır bir konunun üzerinde çok duruyor. Bende konuyu çok beğendim ve sizlerle paylaşmak istedim. Ellenin herkese aşılamaya çalıştığı şey “yaşam listesi”. Bu liste yaşadığın sürece yapmak istediğin şeyleri sıralamandan ve bu sıralamaya uyarak, yani yapmaya çalışmaktan oluşuyor.
Nasıl başladığına dair şöyle bir hikâye duydum. “11 Eylül saldırıları sırasında ikiz kulelerde 26 yaşında bir bayan ölüyor. Ailesi kendini toparladıktan sonra onun notebookunu kullanmaya başlıyor. Dosyaları karıştırırken kızının yaşam listesini buluyor. Bu listeyi kızının arkadaşına gösteriyor. Oda alıp yerel gazetelerde hikâyesi ile birlikte yayınlatıyor. Bu gazetelerden sonra times da çıkıyor daha sonra tüm ulusal kanallar yayınlıyorlar genç kızın hikâyesi ile birlikte yaşam listesini. Ailesi çok mutlu olduklarını çünkü 100 maddelik listenin neredeyse tamamına yakınını kızlarının başardığını söylüyor.”

Bu hikâyenin yayılmasıyla herkes bir yaşam listesi hazırlıyor. Ellen sayesinde de olay çığ gibi büyüyor. Çünkü insanları yüreklendiriyor. Ve kendine yaşam listesini gönderen seyircileri arasından hemen her gün birini seçerek listesindeki birkaç maddeyi gerçekleştirmesine yardımcı oluyor.

Aslında bizde bir yaşam listesi hazırlasak beklide fena olmayacak. Sıkıldım hayatım monoton şikâyetlerinden biraz olsun uzaklaşmış oluruz. Hayatımızda bir amacımız, hedeflerimiz olur belki belki. Ne dersiniz?
Esra’nın yaşam listesi 1 numaralı olayı. Fransız ekmeği brioche yap. (yok artık)
Evet yaptım. Konuyu da araştırıp yaptım. Fransız ekmeğine verilen isimlerden biri ve yüzlerce çeşidi var. Genelde içine malzemeler konularak yapılan bir ekmek türü bu. Bu tanımı okuyunca Fransa kraliçesi Marie Antoinette geldi aklıma. “halk aç, ekmek istiyorlar” isteğine “Qu'ils mangent de la brioche.” “ ekmek bulamıyorlarsa, pasta yesinler” cevabını vermiştir.

Bende onu dinledim. Ekmek bulamadım , Marie Antoinette , brioche yaptım. :)Buyurun tarif (aman ne konuştum ne konuştum offffff)… Tarif Leziz dergisinden alıntıdır.

MALZEMELER:
· 250 Gr Un
· 1 Kahve Fincanı Süt
· 1 Çorba Kaşığı Toz Şeker
· 20 Gr Yaş Maya
· 2 Yumurta
· 75 Gr Margarin ve Tereyağı
· 1 Çay bardağı yeşil veya siyah zeytin
· 1 Çay Bardağı Kurutulmuş Domates.
· Üstüne 1 yumurta sarısı
YAPILIŞI:
Öncelikle süt ılıtılarak maya ve toz şeker eritilir. Sırasıyla 2 yumurta, tuz, tereyağı, zeytin ve kurutulmuş domates eklenir. En son un eklenerek yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Hamur cıvık olursa bir miktar un ekleyebilirsiniz. Kalıpları iyice yağladıktan sonra ceviz büyüklüğünde hamurlar alarak kalıba yerleştirin ve parmaklarınızla hamurun ortasına bir çukur oluşturun. Bu çukurlara daha küçük yuvarladığımız hamurları yerleştirin. 40-45 dakika dinlenmesi için bekletin. Üzerine yumurta sarısını sürüp önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin. AFİYET OLSUNNNNNNNN

Hiç yorum yok: