19 Eylül 2007 Çarşamba

MİNİK PİZZA VE MİNİK KIYMALI PİDE







Merhabalar ;

Daha da yoğunlaşacak bir tempo içine girmeye başladık. Kesin olmayan söylentiler sonucunda okulların tatili öne alınacakmış. Buda bizi iyice strese soktu. Karneler, evraklar, yıl sonu gösterileri, hepsi bayağı yoracak bizi. Tatlı bir yorgunluk olacak keşke hep böyle yoğun olsak di mi ama.

Mesleğim çok önemli benim için , çünkü çocukları çok seviyorum. Ama bazen öyle davranışlar görüyorum ki bu çocuk olamaz diyorum. Bahsettiğim güzel davranışlar değil arkadaşlar. Ben bunu bilir bunu söylerim her şeyden önce büyüğüne saygı öğretilmeli çocuklara.

Başka bir olay daha var bu hafta bizi meşgul eden gülmeli mi ağlamalı mı bilmiyorum ama kısaca anlatayım. 1. Sınıftaki iki haylaz arkadaş, biri babasının büyük abisinin nişanı için biriktirdiği 3500 lirayı bulmuş evden almış. Evden çıkıp, çarşıya varana kadar ve çarşıya vardıktan sonra bir kısmını dağıtmış, bir kısmını da harcamış.

İşin acı yönü şu ne paradan alan sen nerden buldun bu kadar parayı demiş.
Ne de dükkanında çocukların büyük miktarda para harcamasına izin verenler sormuş, nerden buldunuz bu parayı diye.
Onlar sormamış çocuklar dağıtmış ve harcamış.
Çocukları konuşturduk. Para kavramından tam olarak haberdar olmadıkları için ve o paraya da çok uzanan kişi olduğu için kimin ne aldığını bilmiyorlar.
Gitti adamcağızın parası.

Şu anda da yanında bir öğrencim(Betül) kalıyor. Kalmak istediğini söyledi bende olur dedim.

Şimdi yemek ne alaka diyeceksiniz ben bulurum bir şey her zaman bulmuyor muyum. Betül’cüğümle beraber yaptığım etli ekmek ve minik pizzaları. Hamur o kadar nefis oldu anlatamam. Keşke sadece hamur yeseydim deyip durdum :)

Bu arada okul bitince, tandıra gidip ekmek yapan hatunların fotoğraflarını çekeceğim size. Ekmek hikayesi birde kasabalı kadınlardan dinleyin bakalım.

MALZEMELER:
· 2 Su Bardağı Ilık Süt
· Kaşar,sosis,sucuk
· Kıyma,soğan,biber,sarımsak,
· Yarım demet Maydanoz
· 1 Paket Yaş Maya (42 gr)
· 1 Tatlı Kaşığı Mahlep
· 4 Yemek Kaşığı Toz Şeker.
· 1 Yemek Kaşığı Tuz
· 3/2 Su Bardağı Sıvı Yağ.
· Alabildiği kadar un
· Üstü için yumurta sarısı

YAPILIŞI:
2 bardak ılık sütte mayayı eritiyoruz mayalandırmadan, mahlebi, şekeri,tuzu yağı koyup karıştırıyoruz. Ardından kulak memesi kıvamından çok daha yumuşak olacak kadar un koyarak yoğuruyoruz. Miktarı siz ayarlayacaksınız dikkatli olun yumuşak olacak. 1 saat kadar ılık ortamda mayalandırıyoruz.
Hamurlardan küçük parçalar hazırlayıp yuvarlakça elimizde açıp içine pizza malzemelerini koyuyoruz.

Kıymalı içimizi de hazırlayıp, şekil verdiğimiz hamurların içine yayıyoruz. Kenarlarına yumurta sarısı sürüp pişiriyoruz.
AFİYET OLSUUUUUUUUUUUN….

Hiç yorum yok: