19 Eylül 2007 Çarşamba

ÇİKOLATALI PASTA


Merhabalar…

Uzun zaman oldu yazı eklemeyeli. Ondan daha uzun zaman aldı, yaş pasta yapmam. En son, şeker hamurlu pasta idi. Neydi, nasıl yapmıştım, fark edememiştim bile. O yüzden tarifini de verememiştim.

Öyle bir rehavet çökmüştü ki üstüme. Kevgir’i hazırlarken ki o telaşımız. Ardından sizlerin gezip beğenmesi, destek olmak adına çoğu arkadaşımızın barneri sayfasına eklemesi ve yine birçok blogda bizden övgü ile bahsedilmesi. Hepsi bende bir rehavet yaptı, bir rehavet yaptı sormayın. Yayıldım kaldım. Çok Mutluyum ve hepinize çok çok teşekkürler ediyorum. İyi ki varsınız.

O rehavet bitti 2. sayı için hazırlıklara çoktan başladık. Hadi hayırlısı deyip kendi blogumla da ilgilenme vakti geldi dedim ve bugün yaptığım ve tadını da çok beğendiğim, yaş pasta tarifini size taze taze vereyim dedim.

Beni sık sık ziyaret edenler iyi bilir, kendimi tebrik etmeyi severim. Bu pastanın yapımı sonucunda da yine kendimi tebrik edeceğim. Yok tutamazsınız edeceğim. Aslında yaş pasta çok da becerikli olduğum bir konu değil o yüzden mümkün olduğunca az yapıyorum. Çok isterdim pastacılık kurslarına gidip özellikle süslemesini öğrenmeyi. Şimdilik kendi çapımda süsleme ile benim pasta karşınızda.

Veeeeeeeeeeee “aferin Esra tebrik ederim harikasın hatun :)”
"Rica ederim Esra afiyet olsun maşallah patlayana kadar yedin”
Kendi kendimi öveyim azıcık di mi :)?


MALZEMELER:
PANDİSPANYA: (Bu Tarif bana ait)
· 5 Yumurta
· 4 Türk Kahvesi Fincanı Şeker
· 7 Türk Kahvesi Fincanı Un
· 1 Vanilya
· 1 Kabartma Tozu
· 1 Portakal Kabuğu Rendesi

KREMASI: (Tembel İşi :) )
· 1 Poşet Sade Krem Şanti
· 2 Poşet Kakaolu Krem Şanti
· 2,5 Su Bardağı Süt
SÜSLEMESİ:
· Fındık ,fıstık :), Renkli çikolatalar, Damla çikolata

YAPILIŞI:
Pandispanya için önce 5 yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır. Sonra portakal kabuğu rendesi, un, vanilya ve kab. Tozu eklenir. Kelepçeli kalıp varsa ona yoksa küçük bir tepsiye dökülere 150 derecede 45-50 dk pişirilir

Sade şanti ve kakaolu şantilerden biri tarifine göre hazırlanır. Pişen kek soğuduktan sonra ortadan bölünerek, Kakaolu şanti sürülür. Diğer kat kapatılır. Sade şanti ile pasta kaplanır. Kalan kakaolu şanti yarım bardak süt ile hazırlanır. Pasta bu koyu kıvamdaki şanti ile süslenir. Üstüne istenilen malzemelerden dizilir. Zevkinize kalmış. AFİYET OLSUUUUUUUUUUN

Hiç yorum yok: