18 Eylül 2007 Salı

MANTARLI TAVUK

Hatırladım çok güldüm…

Babamın Urfa’ya tayini çıkmış… o kadar yalnızlık ve sıkıntı çekiyoruz ki… Ben 5. sınıfa gidiyorum. Kardeşim 5 Yaşında… Babam evde oyalanalım diye bize tavuk almış. Bir tane de horoz. Horoz geldiğinin 2. günü elimdeki ayakkabıyı, tavuklarından biri sanıp kafamı gagalamıştı. ))))))))))). Oooooooo çığlıklarım mahalleyi sardı. O manyak horoz bana ve evdekilere saldırıp durunca, kestik yedik. Ondan kurtulduk… he he he…

Tavuklar başsız kalınca, evdeki 3 eleman 3 tavuğu paylaştık. En güzel tavuk kardeşime, en besili tavuk anneme, en kara, en cılız ve en yabani tavuk bana… Tavuk o kadar yabani ki sabah görüyoruz akşama eve üstü başı darmadağın kan revan içinde falan geliyor… Tavuk değil mafya resmen ya da ben mafya olduğundan şüpheleniyorum, ödüm kopuyor tavuktan.

Bana bu kötü tavuğu vermelerini hırs yaptım, peşinden gittim ve onu mafyanın elinden kurtardım )))))))))))).

2 ayın sonunda tavuk beni okula bırakıp eve geri döner hale gelmişti. Bütün gün peşimde dolaşırdı. Yanımdan bir türlü ayrılmazdı. Nasıl yaptım bilmiyorum. Sanırım 1 ay boyunca gözlerimi tavuğun gözlerine dikip “sen benim arkadaşımsın yanımdan ayrılma” dememin etkisi oldu. Hayatım boyunca beynini yıkayabildiğim ilk ve tek canlı.

1 Yıl boyunca tavuğumla dillere destan günler geçirdik. Beraber koştuk, beraber yüzdük, beraber, damdan atladık, beraber duvarda yürüdük, beraber uyuduk. Bu arada Kardeşimin güzel tavuğu hastalandı ve öldü. Annemin besili tavuğunu kestik 3 gün pişirdik. Hayatımızda rastladığımız en kart tavuktu. Benim tavuk benim kendimi öldürme tehditlerim sonucu birkaç hafta yaşadı. Ama o garibimin sonu da kesilip yenmek oldu.

He he bende yedim tabi. Yemedim diyeceğimi düşündünüz di mi. Arkadaşlık bir yere kadar tavuk etini severim…)))))))))))))))))))) Şaka bir yana yersem onun bir parçasının hep içimde olacağına inandırdılar beni. Ben hala ondan aldığım proteinlerle yaşıyorum…))))))))

Tavuklarla böyle yakın anılarım olmuştur. Korkmayın size de arkadaşım diyorum ama sizi asla yemeyeceğim. Ya da en sonunda kedişi de yemeyeceğim.

Aslında blogcular olarak resimden bile anlayabileceğiniz bir tarif amaaaa. Ben tarif arayan arkadaşlar için tarifi ekleyeyim… )))))))))). Güzel bir mantarlı tavuk…(bu tavukla herhangi bir dostluğum olmamıştır)

MALZEMELER:
· Yarım Kilo Mantar
· Yarım Kilo Kemiksiz Tavuk eti.
· 4 Adet Domates
· 4 Adet Biber
· 3 Yemek Kaşığı Yağ
· Tuz, Kırmızı Biber

YAPILIŞI:
Tavuğu istediğimiz şekilde doğruyoruz. Mantarı çok ezilmemesi için 2 ye bölüyoruz. Ben beraberce tencerenin içine koyup suyunu salıp çekmesini bekledim bu arada lezzetleri birbirine karışıp pişti. Yağımızı da ekliyoruz.

Biberleri iri iri doğrayıp pişen mantar ve tavuklarla kavuruyoruz. Kabukları soyulmuş domateslerimizi doğrayıp pişene kadar bekletiyoruz. Tuz ve baharatları ekliyoruz. Yemek hazır. AFİYET OLSUUUUUUN

Hiç yorum yok: