19 Eylül 2007 Çarşamba

ŞEKER HAMURLU PASTA


Merhabalar

Biliyorum çok uzun bir ara verdim ama başımı kaşıyacak vaktim yoktu. Anneler gününe hazırlandık çocuklarla birlikte. Annelerine gösteriler hazırladılar onlarda bizlere pasta börek yapmıştı. Bütün okulca önce gösterileri izledik. Sonrada pastalarımızı yedik.
Ama bomba olay… Ben şeker hamuru ile pasta yaptım. Neler geldi başıma neler. En önce unutmadan Fusununmutfağı Füsuncuğuma çok teşekkürler ediyorum. Malzemeleri bulmamda o yardımcı oldu.

Tek başıma yapmaya cesaret edemedim. (iyi ki de denememişim ) :). Hayriye hocam’ı çağırdım. Onunla pastayı yapacaktık. Yeliz ve Hanife’de dağınıklarımızı toplayacaktı. Geçtik netin başına. Bütün şeker hamuru tariflerini inceledik. Ama ne diyeyim çatladık. Tüm tarifler gram ölçüleriyle. Bende de gr ölçecek hiçbir şey yok. Tekrar neti taradık, aynı ağırlıktaki ölçülerden bulabilir miyiz diye, yok yok yok bulamadık. Aldık jelâtini elimize:

Esra—Heyriye bacım bu jelâtini her biri 3 gr ise 5 tanesi 15 gr olur dimi
Hayriye Bacı—tabiî ki canımmmmmmmmmmm büyük ihtimal.
Koy tencereye…
Esra—Yeliz sen matematikçisin tart bakalım bu glikoz 80 gr gelir mi?
Yeliz—Hocam ben matematikçiyim! Tartı değil, ne bileyim ya…
Heyriye bacı—(Yeliz’i ittirir) Sen de bir şey bilmiyorsun ver bakalım… Hımm vardır 80 gr…
İyi, hadi bakalım malzemeler hazırlanır. Ölçüye göre 1 kg pudra şekeri yeter. Başladık yoğurmaya 1 kilo pudra şekeri gitti. Yok olmadı. 1100 gr yok,1200 gr mümkün değil, 1300,1400,1500 eh. Yaptık ama bizde yoğurmaktan hal kalmadı. Bu arada
Esra—Bacım sanırım 15 gr ve 80 gr olayında fena yanıldık… :(
Heyriye—Sus çaktırma.

Daha sonra süslemelerini de yaptık ve daha 2 pasta daha süsleyip kaplayacak şeker hamuru kaldı elimde bu arada nasıl saklanır bunlar bilen var mı?

Arkadaşlar ben size belli bir tarif veremiyorum. Çünkü bende bilmiyorum. Siz en iyisi bu işi ustalarına sorun ve benim pastamın resmini inceleyin sadece :)

Ve en sonunda benim için özlü söz. Ben elimdeki malzeme ile belki bir daha yaparım ama kremalı pastalarıma geri dönüyorum ve bu işi ustalarına bırakıyorum. Tövbeeeeeeeeee.

1 yorum:

Aynur dedi ki...

Ayyy inanmiyorummmmmmmm suanda bileee hala gulmekden yazamiyorum yaa ::)))))) Süpersinizzzz yaaa :::)) cok guldum inanin :) Peki neden bukadar guluyorum bir sorun hele ?? ::))) Bendeeee aynisini yasadimmm gectigimiz hafta sonuuu isin ilginci misafirlerim gelecegi gun bu isi yapmaya kalkisdim.bu cok kotu bi durum.hatta daha onceki gun arkadasima uyarida bulunmusdum ki sen sen ol misafirlerin gelecegi gun birseyi deneme bildiginden sasma demisdim ayni hataya ben dustum cunku cok heves ediyordummm bunu yapmaya denemeye bir gun daha bekleyemeyecekdim:)) blogumdan bir bakin resmine nasi gozukuyor yani gozukuyormu ::)))

haaa bu arada bir yerde okumusdum seker hamuru kolay kolay bozulmuyormus buzlukda saklamak isterseniz bir sene bile saklayabilirmissiniz buzdolabindada haftalarca durabilirmis

www.aynurdantarifler.blogspot.com