19 Eylül 2007 Çarşamba

MUZLU MUFFİN


Merhabalar…

Muzlu muffin yaptım. Her şeyi, yani tüm tarif bana ve hayal gücüme ait. Kendim yaptım diye söylemiyorum, ama arkadaşlar kesinlikle deneyin.

Muz deyince aklıma hep dayımın yıllar önce anlattığı bir hikâye gelir. İçim sızlar.

Dayım doğunun en doğusunda, destansı bir şehrinde, o destansı şehrin harika bir ilçesinde ve o ilçenin, masal köyünde (isim vermiyorum ) 20 yıl önce, 15 yıl kadar öğretmenlik yaptı.

Köyde görev yapan öğretmenler, maaş gününü takip eden ilk Cuma izinli olur. O gün şehre ya da ilçeye gidip, hem maaşlarını çekerler, hem de bir aylık alışverişlerini yaparlar. Yine bir maaş ertesi dayım, maaş çekmek için yola koyulur. Masal köyün harika ilçesinden geçerek destansı şehrine ulaşır. Maaşını çeker, evin alışverişini yapar, çoluk çocuğun isteklerini alır. Masal köyünün minibüsünde, minibüsün hareket saatini beklerken yanına köyün delikanlılarından biri oturur. Fakat gözü devamlı dayımın elindeki poşettedir. İçinde muz vardır poşetin. Dayım anlar ve delikanlıya çıkarıp poşetinden bir adet muz verir. Delikanlı eline alır muzu direk kabuğuyla beraber ısırarak yemeye çalışır. Kabuklu olunca tadı pek hoşuna gitmez yüzünü buruşturarak yemeye çalışır. Çünkü hocası ona ikram etmiştir. Dayım durumu fark edince, yani o destan şehrin, harika ilçesinin, masal köyü delikanlısının daha önce muzu hiç yemediğini fark edince, Gözleri dolar kabuğuyla yemesine engel olmak ister, ama delikanlı üzülüp bozulabilir diye, Hemen poşetinden başka bir muz çıkarır, delikanlıya doğru göstererek soyar ve yemeye koyulur. Tabiî ki hemen arkasından o soyar muzunu. Yüzünde mutlu mesut bir tebessüm, yer o güzel meyvesini.

Ben bu hikâyenin ana fikrini çıkarmıyorum. Ana fikir çıkarmak da sizlere ait olsun arkadaşlar :). Sadece derim ki elinizdeki her şeyin kıymetini bilin ve her zaman şükredin…
Güzel mi güzel bir muffin (top kek) tarifi, buyurun.

MALZEMELER:
· 3 Adet Yumurta
· 1 Su Bardağı Şeker
· 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
· 2 Çay Bardağı Süt
· 1 Yemek Kaşığı Tarçın
· 4 Adet Muz
· 1 Çay Bardağı Fındık
· 1 Paket Kakaolu Krem Şanti
· Alabildiği Kadar Un
· 1 Portakal Kabuğu Rendesi
YAPILIŞI:
Süt ve yumurtayı çırptım .Sonra 1 Bardak sütü, yağı,tarçını ve iyice ezilmiş 2 adet muzu fındığı, vanilyayı, portakal kabuğu rendesini ve alabildiğince unu karıştırıp kek hamurumu elde ettim. Muffin kalıplarına paylaştırıp pişirdim.
Kalan 2 adet muzu iyice ezdim. Kakaolu kerem şantiyi bir çay bardağı sütle çırptıktan sonra ezilmiş muzla karıştırdım.
Fırından çıkan ve soğuyan muffinleri üzerine sürdüm şantiyi. Yaklaşık 20 adet çıkıyor. AFİYET OLSUUUUUUUUUUUN

Hiç yorum yok: