18 Eylül 2007 Salı

YUFKADA TAVUK YE#21

Çok yoğun günler yaşıyoruz. Gerek 23 Nisan hazırlıkları gerekse OKS ve bursluluk sınavlarının yaklaşması dolayısıyla tempomuz bayağı yüksek. Ama ben yine de dolaşmaya çalıştım sizleri .

Gözlemlerim oldu sizlerle paylaşmak istedim. 1. Gözlemim artık bir çok blogun sobe olayında çok sıkılması ve bu sobelerin dönüp dolaşıp hiç bitmeden devam etmesi. Aslında bir önceki yazımda bahsettiğim gideceğim buralardan dememin ve sıkıtımın esas sebeplerinden biride sobeleme oyunlarıydı. Ben bu bloğu kurarken ciddi bir işe el atmak gerekirse ileride bu işi daha da ileriye götürme düşünceleriyle başladım. Son 2 sayfamı şöyle bir gezdiğimde sadece sobeleme oyunlarından ibaret olduğunu gördüm. Hayır şöyle bir acı gerçek var bu oyunlardan birinin mimarı da benim :)… Tamam söylediklerinizi duydum uzatmayın isterseniz :)

Ama işin birde şu boyutu var. Bu oyunlardan çok hoşlanan… ve gerçekten severek bir şeyler yapmaya çalışanlarda var.
Onlara da haksızlık etmek istemiyorum. Bu fikirler sadece beni bağlar zaten kimseye veya bir gruba dahil değilim :)… Sadece rahatsızlıklarını dillendiren arkadaşlardan cesaret aldım diyelim :)

Diğer gözlemimde hafta boyunca dostlar günü idi :)))…
Benim bildiğim yılda bir defa olur bu günler ve belli bir günü olur. 6 aylık blogcuyum. İlk bloğumu kurduğumda da bir dostlar günü olmuştu. Bu ikinci eeeeeee hangisi gerçekti. :) :))))

Olsun olmasın tüm dostlar günümü kutlayan arkadaşlarıma teşekkürler ediyorum. Ben hazır msjlarına iadeyi ziyarette bulunamadım. Hazır mesajlardan pek hoşlanmıyorum… Tamam kabul ediyorum ben kılım. :)
Ve son olarak bir müjdeli haber… Sabah 06,30 dolaylarından beri sancı çeken kediş ilk yavruyu bakayımmmmmmmm saat 14,00 dolaylarında doğurdu. Ben okula gelirken 2. yi doğurmak için hazırlanıyor. 1. yi de kolunun altında benden saklıyordu (allahım ya halbuki sabahtan beri kucağımda ve çıkar şunları karnımdan diye yalvarıyor bana ne hayvan ya)
Ona hazırladığım minderi beğenmeyip evimin baş köşesindeki oturma minderimin üstüne pörtletti ilk yavruyu…hesabı ondan sorulacaktır. (hele birkaç gün geçsin vereceğim eline deterjan su yıkatacağım o minderi)

Kedişimin şerefine onun en sevdiği yemeklerden biri olan tavuk yemeği tarifi vereyim bari. Hem de Tavuk etkinliği yemeğim…
Sevgili Emel bu ayki ev sahibimiz… Kendisine çok tşkler ediyorum kolaylıklar diliyorum...
MALZEMELER:
· 1 Paket Tavuk Kanat
· İstenilen Baharatlar (ben yurt dışından gelen tadı muhteşem olan ve içinde ne olduğunu asla bilmediğim bir baharat kullandım. Holanda da yaşayanlar bilir bilgi verebilirler)
· 2 Kaşık yağ
· 1 Teflon ve kapaklı tencere
· 1 Paket Mantar
· 1 Adet Yufka Ekmek
YAPILIŞI:
Tavukları baharatla harmanlayıp tencereye diziyoruz. Kapağını kapatıp harlı ateşteyken sulanmasını ve kaynamasını bekliyoruz. Sulanınca altını yarım edip suyunu çeken kadar pişiriyoruz. Piştikten sonrada 1 kaşık yağ dökerek kızarmasını sağlıyoruz. Diğer tarafta yıkadığımız Mantarları yağla birlikte suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz. Sonra mantar ve tavukları karıştırıyoruz.

İstenilen salata ile servis yapılabilir ben kırmızı lahanayı limon,sirke ve tuzla yoğurarak ve ayrıca bir de yeşil salata yaparak Yufka ekmeğin üstünde servis yaptım…AFİYET OLSUUUUUUUUN

Hiç yorum yok: