8 Eylül 2007 Cumartesi

KIYMALI PATLICAN

Yaptığım yemek çok basit ;
2 Patlıcanı al alacalı soy uzunlamasına doğra ve kızart. Yerine “patlıcanı kızart”, ardından; 3 Adet patatesi soy yine azıcık kalın ama uzunlamasına doğra ve kızart yerine ; “patatesi kızart”. Kıymayı ince doğranmış 2 adet soğan, 2 yeşil biber 2 yemek kaşığı yağla birlikte kavur. Ardından kabukları doğranmış 2 domatesi ve 1 kaşık salçayı ekle. Varsa birazda maydanoz ekle ama maydanozu en son ekle ölmesin, yerine “ kıymayı kavur” ve tüm malzemeyi tencereye ekle yarım çay bardağı su ile bir taşım kaynat sonrada afiyetle ye , yerine “kat karıştır malzemeyi ye” diye kısa cümlelerle bu basit yemeği anlatabilirdim…

Anlatmadım çünkü ben bu konuda özellikle uyarıldım tarifleri tam olarak yazar mısınız? lütfen diye. Dinnnnnkkk Bende jeton geçte olsa düştü.

Blogdaki herkes yemek yapmayı az veya çok biliyor. Hatta bazılar sadece fotoğraflara bile bakarak yemek tarifi çıkaracak kadar maharetli. Ama sanırım en önemli noktayı unutuyoruz. Ya da kendi adıma unutuyorum. Bloglarımızı sadece blogerlar gezmiyor dışarıdan beni ziyarete gelen arkadaşlar da var ve onlar tarif ve anlatım arıyorlar. Ben blogu kurmadan önce bir şey yapmak istediğimde başvuruyordum bloglara. Ne çabuk unuttum.

Amaç tam ve doğru anlatım olmalı

Bu arada ne pastacılık ne de aşçılık kursuna gitmedim (gitmeyi çok isterdim o ayrı konu) ismi değişik , malzemeleri hakkında hiçbir fikrim olmayan yemeklerde yapamadım…. (daha gıda boyası ile bir şeyler yapmayı dahi beceremiyorum ) ama yaptıklarımla , yapacaklarımla ve öğrenmeye tam gaz devam. Bir kişiye bile yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana

Hem belli olmaz belki bir gün aşçılık kurslarına bende giderim ismini bile söyleyemediğim yemeklerden yaparım. Pastacılık kursuna giderim gıda boyası ile gerçekten güzel şeyler yapabilirim…. Ha gayretttttttttttttttt

Bu arada yine çaktırmadan tarifi verdim yukarıda ilk paragrafta koyu yazı ile yazılmış kısımlar)))))) he he he

Hiç yorum yok: