20 Kasım 2007 Salı

CEVİZLİ VE ÜZÜMLÜ KEK

Merhabalar;

Bu keki gelecek tarif diye koydum kenara ama, sıra gelene kadar kokacaktı nerdeyse ben bişey olmadan size tarifini vereyim diye düşündüm... :):)
Tarifi vereyim ki sanırım bir müddet bloğumla ilgilenemeyeceğim...
Pazar günü başladı nefes alamama, pazartesi günü evden çıktığımda yürüyerek 3 dk süren okuluma tam 15 dk da gidebildim. Okula gittiğimde zaten nefes alamıyordum... Apar topar hastaneye götürdüler. Yapılan sonuçlarda astımımın çok kötü seviyeye ulaştığı anlaşıldı. Üstüne üstlük 7.9 çıkan kan sayımım sonucunda doktor ayakta nasıl durabildiğime şaştı. Çünkü 7.8 çıkarsa sonuç kan takviyesi yapılması gerekiyormuş. Anlayacağınız şu ana gerek ciğerlerimin isyanı gerekse kanın yeterli oksijen taşıyamaması sonucunda ben yerle yeksan durumdayım. Bir odadan diğerine gidişim bile 10 dk sürüyor. Yolda mola veriyorum :). Az öncede eve doktor geldi ve oksijen tüpü bağlandı. Verdiğim arada yazıyorum bunları. Bunları demogoji olsun diye anlatmadım. Ortalıklarda görünmezsem ve hani merak eden olursa diye.
Hepinize bol bol sevgiler arkadaşlar
Tarif;
MALZEMELER:
3 Yumurta
1 Su Bardağı Toz Şeker
1 Su Bardağı Süt
¾ Su Bardağı Sıvı Yağ
Portakal Kabuğu Rendesi(isterseniz)
2 Çay Kaşığı Tarçın
ceviz ve Üzüm (miktarı siz belirleyin)
Vanilya, Kabartma Tozu
Aldığı Kadar Un
YAPILIŞI:
Önce şekerve yumurtayı çırpıyoruz, sonra yağ,süt, tarçını karıştırıp un ,kabartma tozu, portakal kabuğu rendesi, vaniyayı ekleyip kek kıvamına getiriyoruz En son üzüm ve cevizi ekleyip yağlanmış kalıba harcımızı döküyoruz. 150 derece ve 30 dk yeterli olacaktır.


23 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Esracım kekler için de bizde en çok sevileni üzümlü ve cevizli olanı
bizim en çok sevdiğimiz keki yapmışsın ellerine sağlık sevgiler canım

MUTFAKISTAN dedi ki...

canım benım cok gecmıs olsun uzuldum nasıl oldun umarım daha ıyısındır.Sevgiler opuyorummm

gülriz dedi ki...

Esracığım çok geçmiş olsun. Kendine iyi bak, tamam mı? Bizi de sensiz bırakma. Kocaman sevgiler

lezzetlilerim dedi ki...

Esracım kekin nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Yaptığın baner için çok teşekkürler şimdiden. Sanada çok zahmet oldu.Gönderebilmen için adresim:api_70_@hotmail.com
sevgilerimle hoşçakal canım

Bocuruk dedi ki...

Geçmiş olsun. Allah acil şifalar versin Sevgili Esra...

Nalan Kaplan dedi ki...

Esra'cığım çok üzüldüm çok geşmiş olsun canım,umarım çabuk iyileşirsin.İyice dinlenmeye bak canım Allah acil şifa versin sevgilerimle...

Gönül dedi ki...

canım yaaaaaaaa çok geçmiş olsunnnn allahtan acil şifalar diliyorum sana tez zamanda şifa bulursun inşallah dualarım seninle...kısss kek çok güzel görünüyorda devamı nerde kekin kalak kala 2 dilimcikmi ayırdın bize hee de bakımmmm:)))) sevgilerimle

Leziz Sofralar dedi ki...

Caniimmmm...

Gecmis olsun cok üzüldüm Allah iyiligini versin insallah,cabucak iyilesep aramiza dön biran önce bak yoksa merak eder kapina dek gelirim söylemedi deme :))
cok cok öptüm seni canim sevgiler...

Adsız dedi ki...

esra cım cnm benım gecmıs olsun.. dıkkat et lutfen umarım en kısa zamanda sapasağlam yıne aramızda olursun cnm.. dıkkat et nolur..

NiNo dedi ki...

varya tadini tahmin edebiliyuorum o yuzden fazla durmimde :D sismim burda ne guzel gorunuyor canim ya ellerine saglik

ozlemhan dedi ki...

Merhaba canım çok geçmiş olsun. bu arada kulaklarınıda çok çınlattık.Ellerine sağlık ben bir kek canavarı olarak harika görünüyor

Adsız dedi ki...

Esracım Rabbim şifalar versin.
Çok üzüldüm şimdi ne yapmak gerekirse yap bari.Tekrar geçmiş olsun.
lezzetavcisi

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,
Cok gecmis olsun, aman dikkat et lutfen kendine, doktorlarin ne diyorsa harfiyen uy. Saglik en onemli sey, bize snei ozleriz ama sen iyi olda, gene gorusuruz. Cok opuyorum, guzel bir hafta sonu diliyorum.

Adsız dedi ki...

selamlarrr esra nasilsin iyimisin uzun sure oldu giremedim sitene ama bunu telafi etmeye geldim cocuklarin hastaligi girdi araya telasti falan olmadi
bu arada benim sitemin adreside deyisti artik tr den girebilirsin http://benimmutfagim.net/
gelirsen yhorum birakki geldigi anlayim..

RUŞENCE dedi ki...

CANIM YA NOLDU SANA KIYAMAM

BU ASTIM MEVSİMLE ALAKALI GALİBA ÇOK GEÇMİŞ OLSUN.BENDEKİ GİBİ AĞRIN OLUYOR MU? İNŞALLAH AĞRIN YOKTUR TEKRAR GEÇMİŞ OLSUN ÇOOOK ÖPTÜM BU ARADA ASTIM TEDAVİSİ GÖRÜYORUM AĞRILARIM AZALDI İNŞALLAH BU KEZ KURTULURUM KENDİNE İYİ BAK KOCAMAN SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

Hayatımm, çok merak ediyorum seni haberin olsun.. Bu tipte nereden çıktı yaa
hani iyiye gidiyordu : ((((

Lütfen biran önce iyileş :(

öpüyorum seni

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Esracığım çok geçmiş olsun canım çok üzüldüm kısa zamanda iyileşirsin inşallah

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Canım Esra'cığım,

Çok çok çooook geçmiş olsun. İnşallah en kısa zamanda toparlanıp sağlığına kavuşursun. Canım kendine dikkat et. Sıcacık, kocamaaaaan sevgiler.

Adsız dedi ki...

canim oncelikle cok cok gecmis olsun
cok uzuldum:((
kendine daha iyi bak canim

kek harika gorunuyor iyi ki kokmadan bizimle paylastin:))
sevgiyle saglikla kal

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

esracığım merhaba
biz bekleriz seni canım yeterki sen sağlığına kavuş kendine dikkat et ve iyi bak canım allah şifa versin geçmiş olsun..

kekin nefis canım bu aralar bende değişik versiyonlarını deniyorum dün üzümlü yapmıştım ama resim çekmemişim...
ellerine sağlık
sevgilerimle...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım Esracı'cığım geçmişler olsun cok cabuk sıhhatine kavuşman dileğiyle öptum

Adsız dedi ki...

sürekli ziyaret etgim sitelerden birisin himmmmmmmm ne güzel olmuslar canim ellerine saglik
buarada ben seni nedense ekleyemedim sen beni eklersen sevinirim canim benim saglicakla kal

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar..geçmiş olsun arkadaşım...çok üzüldüm.7.9 la sen nasıl ayaktasın hayrettt...11.dan aşagı olana kan takviyesi yapılıyo.nerdenmi biliyom benimde kanım çok düşük..arada bi takviye alıyorum...çoook geçmiş olsun canım...ha bu arada kek nefis...