1 Kasım 2007 Perşembe

PEYNİRLİ PAMUK POĞAÇA VE KEVGİR ZAMANI

Merhabalar...

Yine geldi kevgir zamanı, yine neler var neler,
Binbir çeşit kurabiyeler,
Süper sıcak ve güzel çorbalar
Leziz mi, leziz et yemekleri,
Kurabiye yapım aşamaları,
Çocuklarınız acıkınca neler yapılabilir alternatifleri,
Ayça'nın soruları,
Mutfakta aşk,
Etkinliklerden bir kaç tarif,
İstanbul'da nereler gezilir.
Film önerileri
Çay saati önerileri,
Hepsi ve daha fazlası "KEVGİR'DE"
E hadi ne duruyorsunuz önce benim poğaça tarifime şöyle bir göz atın sonra kevgirin sayfaları arasında keyifli bir yolculuğa çıkın. Garanti veriyorum hiç bir dergide bu kadar denenesi yapılası tarif yok...



My creation


Poğaçamın tarifine gelince,

MALZEMELER:
2 Sb Süt
1 Paket Katı Yağ
1 Çb Sıvı Yağ
1 Paket Yaş maya
1 Tatlı Kaşığı Mahlep
4 Kaşık Şeker
2 Çay Kaşığı Tuz
Alabildiğince Un
Üzerine sürmeye 1 Yumurta Sarısı

YAPILIŞI
Süt ılıtılır, içine maya ve şeker konarak 5 dk kadar bekletilir.
Daha sonra tuz,mahlep,yağlar,konarak sert olmayan kulak memesi kıvamından yumuşak bir hamur yoğrulur.
Yarım saat kadar dinlendirilen hamurun içine istenilen malzeme konularak yuvarlanır. 20 dk kadar daha tepsi mayasına bırakılır. Üzerine 1 yumurta sarısı , bir çimdik pudra şekeri ve bir tatlı kaşığı sıvı yağ karıştırılarak sürülür.
200 derece fırında 30-35 dk pişirilir. AFİYET OLSUNNNNNN

37 yorum:

banu kırmızıgül dedi ki...

canım poğcalar harika görunuyor ellerine sağlık. kevgirin bu sayısı cok guzel mutlaka alıcam bende tariflerimle kevgirde bulunmak isterim bu beni çok mutlu eder. sevgiler..

canan kufer dedi ki...

sevgili kevgir redaksiyon ekibine nasil tesekkür edeyim ki? böyle güzel bir calismayi ve arkadaslar ile paylasmayi kim takdir etmez ki? sizleri kutluyorum...

sevgilerimle,
canan

Adsız dedi ki...

slm
poça nefis olmuş.olsada yesek
eline sağlık canım

meleginmarifetleri dedi ki...

poğaçalar nefis ellerine sağlık canım kevgiride okudum çok güzel olmuş harika bayıldım emeği geçenleri kutlarım hoşçakal

Ayşegül dedi ki...

aa kevgir vakti tabi yaa!!
hemen bakmaya gidiyorum şimdi..
poğaçalar nefis nefiss karnım acıktı bu saatte yaaa:))

dogada.blogspot.ru dedi ki...

puf puf poğaçalarından alamasamda tarifini aldım canım ellerine sağlık sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam Esracim, yine cok güzel bir pogaca tarifiyle karsilastim sana gelince. Ellerine saglik arkadasim, harika duruyorlar. Kevgir dergisini bende bu sayisiyla indirdim, tarifleri inceledim ve icinde harika tarifler var, emegi gecen herkese tesekkür ederim. Özellikle kurabiye dosyasi harika olmus, tam kis ve cayin yanina yararli mamalar bunlar dimi?

Selam ve sevgilerimle..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, cok nefis.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Betül dedi ki...

merhaba
Mayalı poğaça çok güzel olur mahlepde çok yakışır hani kurabiyeye,poğaçaya. ellerine sağlık , güzel bir hafta sonu diliyorum.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ne iyi yaptınız kevgiri bizlerle buluşturmakla. Emeği geçen herkese teşekkürler. Poğaçalarsa nefisss. Elinize sağlık sevgiyle http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

slm..

kevgir herzamanki gibi çok güzel olmuş...

ellerinize sağlık....

pamuk poğaçalarda nefis ....
oruçluyum canım çekti...haberin lsun....

öptüm...

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Esracığım yine harika tariflerle dolu bir dergi olmuş ellerinize sağlık poğaçaların süper görünüyor hemen denemem lazımmmm
sevgiler

Unknown dedi ki...

Esra'cım merhaba sitemi ziyaretin güzel yorumun ve beğenin için t. ederim...Poğaca nefis görünüyor ama poğaçada mahlebi hiç denememiştim değişik geldi deneyeceğim ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Merhaba Esra'cım.Kevgir yine süper olmuş.Ellerinize ve emeğinize sağlık.Sevgiler


www.annemmutfakta.blogcu.com

Sevil Altunel dedi ki...

Bu günlerin feyzi üzerinize, rahmeti geçmişinize, bereketi evinize, nuru ahiretimize, sıcaklığı yuvamıza dolsun. Cumanız mübarek olsun..

Çeyiz Hazırlıkları dedi ki...

ESRACIM SENİ LİNKLERİME EKLEDİM BENDE SENİN LİK LİSTENDE OLMAK İSTERİM.
GÜZEL GÜNLER DİLERİM...

Adsız dedi ki...

puaçalar nefis görünüyor.mahlepli olması çok hoş.eline sağlık.

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,
Tekrar geldim ki, emeginize tesekkur etmek icin, sgaolun.
Guzel bir hafta sonu diliyorum.

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım ziyaretin için saol,ben önce blogcuya giriyorum sonra yeni yerine geliyorum çünkü yeni siteni nasıl değiştireceğim bir türlü beceremedim,yardımcı olursanız sevinirim,sevgiyle kalın,imdi kevgire gidiyorum.
ohhbe

Baharcicegi dedi ki...

Pogacalar pofuduk olmus iyi kabarmis yumusacik olmustur eline saglik,hemen kevgire bakmaya gidiyorum yine nefis tarifler yaynlamissinizdir.

Ferkay dedi ki...

canım poğaçalar harika, kevgir harika herşey çok güzel ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Esracığım ya nasıl ekleyeceğiz seni bilmiyorum ki.Blogspota gelmek biraz zormu oluyo ne:))) sen de gelmiyosun zaten artık bana:))kevgiri az önce incelemiştim, zerrinden görüp.ellerinize sağlık harika gidiyo.hadi öpüyorum canım.

Adsız dedi ki...

Merhaba canım, Kevgirin 4. sayısı hayırlı olsun, ona rahatça bakabilmek için önce arkadaş ziyaretlerimi bitirmeye çalışıyorum, emeklerinize sağlık canım...
Canım poğaçalar da çok güzel görünüyor, çay saatlerinin vazgeçilmezi, ellerine sağlık, afiyetler olsun.
Sevgilerimle...

Gönül dedi ki...

esracım yeni kevgirde emeği geçen herkese teşekkürlerimi gönderiyorum buradan.ç.tariflerin hepside muhteşem....poğaçalarında pek güzeller ellerine sağlık canikom..sevgilerimle

keskinli dedi ki...

yeni saiyiniz hayirli olsun canim emegi gecenlerin ellerine saglik sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

canım benım nasılsın dergınız harıka takıp edıyorum ne guzel dusunmussunuz puacalar harıka gorunuyor elıne saglık sevgıler

Unknown dedi ki...

guzel calismalarinizdan dolayi birkez daha kutlarim canim basarilarinizin herzaman devamlarini diliyorum.
puf puf bohcanin tarifini aldim mutlaka deneyecegim ellerine saglik canim
kucak dolusu sevgilerimi biraktim guzel yemeklerin yanina.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

poğaçalar çok nefis görünüyor puf puf ellerine sağlık canım sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

çıtır çıtır duruyorlar gerçekten, elinize sağlık

sevgiler
muge

Adsız dedi ki...

kevgir bu ayda döktürmüş..emeği geçen herkese çok teşekkür..çok güzel tarifler var..helede çorbalara bayıldım..miss gibi misss...


pamuk poğaçalarında pamuk gibi olmuş..ellerine sağlık...öpüyoum..sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

merhaba esra hanım peynirli poğaça çok severim sizlerde aynen damak tadı olarak yapmışınız ellerinize saglık sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Esracım Kevgir yine muhteşem, öncelikle sizin ve sonra da herkesin eline koluna sağlık canım.

yaban mersini dedi ki...

pamuk pogaçalar şahane görünüyor,derginin yeni sayısı da öyle..ellerinize sağlık.slmlar.

Adsız dedi ki...

Esracım sonunda blogspot adresini ekleyebildim.kevgirin her sayfasını inceledim bundan daha güzeli olamaz diye düşünüyorum ellerinize sağlık,bugün aldığım mahlepi kurabiye yapımında kullanacaktım ama poğacada göründe onda denemeye karar verdim
sevgiyle kal canım
OHHBE

daimamutfak dedi ki...

Po�aca �ok nefis g�r�n�yor.Ellerinize sa�l�k.Bu ayki kevgiri sab�rs�zl�kla bekledim.Hemen okuyaca�m.Eminimki gene birbirinden g�zel tarifler vard�r...sevgiler..

Adsız dedi ki...

ahhh o mahlep yokmuu neye yakısmazkı:)) ellerıne sağlık Esra cım..

sevgıler
fıdan

Adsız dedi ki...

slm arkadaşım, ancak bugün bakabildim herkesler blogcudan gitmiş blogspot daha iyi gibi sayfalar donmuyordur inşallah. biraz inceleyim bende gelirim bu arada syfan çoook güzel olmuş teprik ederim.