24 Ekim 2007 Çarşamba

ÇİKOLATALI YABAN MERSİNLİ PASTA

Merhabalar;

Seneeeeeeee bilmem kaç. Ben küçüğüm, mahalledeki teyzelerden biri arkadaşının çocuğunun doğum gününe gidecekmiş. Anneme söyledi, annem nasıl izin verdiyse, (ki mucizedir) benimde gitmeme izin verdi. Doğum günü ya, pasta yiyeceğim hayalleri ile gözüm dönmüş bir şekilde düştüm yollara.
Çocukları pek tanımıyorum, onlar genelde arkadaş gurubu, oynuyorlar. Ben kenardayım. Aklııııııııııııııım , fikriiiiiiiiiiiiiiiiiiiim pastada (obur olacak çocuk o yaştan belli oluyormuş).
Neyse oyunları bitti, haydi pastaya dendi. Herkes toplandı. Veeeeeeeeeeeeeeeeeee geldi. Allahım o güne kadar gördüğüm pastalar neydi ki, bu 5 katlı, nefis görüntülü, her tarafında şeker hamurlarından yapılma küçük figürler bulunan bir şahane. Yok saldırmadım ama herkese dağıtılan o figürlü şekerciklerden, bana da versinler diye öldüm.. Bittim... Öyle, bana da verin diye isteyebilen bir çocukta değildim. Ama gözlerimdeki o feci bakışı gören doğumgünü annesi, en güzel şeker parçasını bana verdi. Dünyalar benim oldu. Hemen elime aldım, bulaşan kremaları temizledim. Yihuuuu benimdi, bu benim. O şahaneyi bir çırpıda yedik bitirdik ama şekeri hala saklıyorum. Onu eve götürüp Deniz'in(kardeşim) gözü önünde ballandıra ballandıra yeyip, hava atıcam. Çocuklar çağırdılar. "Esraaaaaaaaaaaaaa hadi gel sende oyna" o sevinçle utanma sıkılma kalır mı? Daldım oyunlara. Sonra beraber gittiğim teyzecik çağırdı. "Haydi eve annen merak eder".
Eve geldim İçim içime sığmıyor. Benim şekerim var. Var... Var mı? Nerde? Aldım mı çıkarken? Hayırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
Evet şekerimi orada unutup geldim. Kimbilir kim yedi onu? Yemeseler iyiydi , çünkü üstündeki kremayı yalayarak temizlemiştim :):):):) kesin yemişlerdir.
Ay neyse, nerden geldi aklıma, hah ben yine pasta yaptım ve gittikçe şeklini şemalini geliştiriyorum. O zamanlar yiyemediğim için üzüldüğüm şekerleri, şimdi şeker hamurlu pastalarda öldürseniz yemem. O kısımları sıyırıp yiyorum.

PaStayı yaparken, üzümlü-çikolata drajeleri ve dağlara gidip topladığımız taze yabanmersinleri ve fındıklar kulandım. Tatlı ve ekşi karışımı harika oldu.


Gelelim Tarife;
MALZEMELER:
1 Adet hazır Pastaban( Uno kullandım, ilk defa, çok çok çok güzeldi.)
1 Paket Çikolatalı ve Fındıklı Krem ole
2 Kaşık Yaban Mersini
3 Kaşık Üzümlü, Çikolatalı draje
1 Çay Bardağı Dövülmüş Fındık
250 Gr Kazımalık Çikolatalı Ganaj
Yarım Paket Limonlu Milka Beyaz Çikolata
KREMA MALZEMESİ:
Yarım Kilo Süt
1/2 Bardak Un
1/2 Bardak Şeker
1 Kaşık Nişasta
2 Kaşık Pudra Şekeri
1 Paket Vanilya
1/2 Paket Katı Yağ
YAPILIŞI:
Krema: Süt, şeker ve un iyice karıştırarak pişirilir. Sütten yarım bardak kadar ayırılır içine nişasta konarak eritilir. Kaynayan muhallebinin içine konur. Muhallebi iyice soğutulduktan sonra yarım paket yağ, pudra şekeri ve vanilya ilave edilerek, mikserle iyice çırpılır.
Krem oleyi 2 bardak süt ile çırpıp pastanın 1. katına sürdüm. Üstüne çekirdeklerini çıkardığım yaban mersini, fındık ve drajeleri ekledim. Kekin 2. katını kapattım. Çikolatalı ganajın bir kısmını patates soyacağı ile kazıdım (üstüne konacak ksısımları) kenarlara koyacağım ksısımları bıçakla ince ince kestim. Beyaz çikolayayı da patates soyacağı ile kazıdım.
En üst kata kremayı iyice sürdüm. Bıçakla kazıdığım çikolataları kenarlara yerleştirdim. soyacakla yerleştirdiğim siyah çikolataları üste ve en ortaya kazınmış beyaz çikolataları koydum. AFİYET OLSUUUUUUUNNNNNNN

40 yorum:

Beyza dedi ki...

Esracim,
pasta süper görünüyor, ellerine saglik. Karnim da cok acikti, bir dilim olsa da yesem :)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

dayanılmaz bir pasta olmuş ellerine sağlık canım

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Esra;
Pasta güzel ama hikayen süper:)) Beni çok eskilere ilkokulda gittiğim doğum günlerine götürdün, çok benzer şeyler yaşamışız. Hatta bu doğum günlerinde (özellikle ilk aşkım baybars ınkinde) o kadar heyecanlanırdımki, bir kaç kere heyecan dan hastalanmış çok karnım ağrıdığı için gidememiştim:(
Yazın bana bunun gibi o kadar çok anıyı hatırlattıki, çok teşekkür ederim.Öperim canım.

Adsız dedi ki...

esra ablacım maşallah bu ne güzellik böyle azımdan sular aktı nefis görünüyor.ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

pastanız güzel görünüyor ellerinize sağlık bende denemek istiyorum ama yaban mersini bulamadım bana göndermeniz mümkünmü fiyatı ne ise size öderim basak_kc@hotmail.com adresine mail atın ben size ulaşırım şimdiden teşekkürler başarılar.başak

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

ESRACIM GENE DÖKTÜRMÜŞSÜN SEN BU İŞİ İLERLETTİN PASTACI MALZEMLERİNE BAŞLAMIŞSIN GANAJ FİLAN
ELLERİNE SAĞLIK

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

selam

Adsız dedi ki...

slm esracım....

güldüm...bunu diyebilirim.....

o zamanların pastaları çok lezzetliydi...şimdi tadı kalmadı....malzemeden çalıyorlar....
tamamen yağlı bir kremayı araya sürüp ,üzerinede tadı tuzu olmayan kakaolu bir çamur sürüyorlar....ııyy...
artık kendimiz yapıyoruz...harika oluyor...aynen senin pastan gibi...

ellerine sağlık....görüntü harika....

NiNo dedi ki...

gulommmmmmm simdi okullu odummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm bu arada bu pasta bana mi kutlama icin :DDDDDDD

Adsız dedi ki...

canim günaydin pastan okadar istah acici görünüyorki insanin agzi sulaniyor eline saglik,su anda yutkunuyorum.hosca kal

Adsız dedi ki...

Oy oy oy sabahlar olmasın.Valla heryeri büyüleyip kaçmışsın.Bakıyorumda pastalarda iddalıyız.Hari olmuş ellerine sağlık.
www.lezeztavcisi.net

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hımmm yeme de yanında yat olmuş bu pasta. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Bir dilim alabilirmiyim kaldı mı acaba. Ama böylesi bir pasta anında bitmiştir eminim.Sevgiyle. http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

meleginmarifetleri dedi ki...

selam pasta harika hikayan iki kat daha harika çok güzel ellerine sağlık hoşçakal

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ozamanlar şeker hamurundan yapılan figürler ulaşılmazdı. şimdi ise kendimiz yapabiliyoruz ve bende sevmediğime kanaat getirdim pastayı yerken onları bi kenara ayırıp atıyorum..hevesimi aldım artık..bence herzaman bol çikolatalı bir pasta veya kremalı hepsine deyer..ellerine sağlık cnm ..nefis olmuş..
sevgiler.

Betül dedi ki...

merhabalar sevgili büyüleyenmutfakkokusu
ne güzel anlatmışsın bir çırpıda sanki yaşıyor gibi okudum ama şekerin orada kalmasına çook üzüldüm
pasta çok şık görünüyor eminim tadı da öyledir
sevgiler selamlar mutlu bir hafta sonu diliyorum...

elma şekeri dedi ki...

offfffffff offff ne güzel bir pasta nefis görünüyor ellerine saglik...

Adsız dedi ki...

esra tam da aradığım tarif bu yarın kuzenim için ne yapayım derken harika bir örnek olacak bana
ellerine sağlıkkk

Adsız dedi ki...

heyyy iso usta geri döndü iyi akşamlar esra çikolata pasta hayır diyemem bir dilim aldım tadına baktım süper olm,uş ellerinize sağlık sevgiler

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Çok nefis görünüyor ellerine sağlık Esra'cığım!

Aybike Ceylan dedi ki...

harika gorunuyor, agizlari sulandirir cinsten, ellerine saglik.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerine sağlık canım çok nefis görunuyor. sevgiler..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canım ellerine sağlık pasta nefis hele doğum gününde yaşadıkların
bayılıyorum senin bu esprili ve akıcı anlatımına mutlaka okuyorum sonuna kadar ve gülümsemeden sayfandan çıkmıyorum harikasın canım benim çok öpüyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

tek kelime ile pasta harikaa...
eline saglık..

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Esracığım seni ve Zerrin'i okurken yüzümde kocaman bir gülümseme oluşuyor ne güzel anılar biriktirmişsin çocuklunda, Pastaya ise söylenecek söz bulamadım harika olmuş canım ellerine sağlık,yeni sayı kevgiri merakla bekliyorum
sevgiler

Gönül dedi ki...

off bu nasıl bir pasta böyle muhteşem görünüyor ellerine sağlık...şimdi ben bi dilim alsam rejimim bozulurmu ne dersin:))).sevgilerimle

Sevil Altunel dedi ki...

slm esracım
Cumhuriyet Bayramını kutluyor, Cumhuriyetimizin kurucusu Büyük Önder Atatürkü, kahraman silah arkadaşlarını, milleti ve vatanı için canlarını vermekte bir nebze olsun tereddüt etmeyen şehitlerimizi, yiğitçe fedakârlık gösteren gazilerimizi, sonsuz gönül borcu, saygı ve rahmetle anıyorum.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Esracım hikayen çok şeker. Bir an sana vermediklerini okuyacağımı sanıp üzülmüştüm ama vermişler hem de en güzelini :) Ah şu çocukluk, herşey ne kadar da değerli ve ulaşılmaz oluyor. Keşke o zamanlarımıza dönebilseydik... Pasta da harika görünüyor bu arada, eline sağlık canım.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Esra'cim bende bir blogcu magduruyum.Biraz evvel tesadüfen blogcudaki siteni ziyaret ettim ve yazilarini okudum.Resimlerin beni adeta büyüledi.Arkadaslarini blogspota gecmeleri icin ikna etmen cok hosuma gitti.bende son zamanlardaki yasanan bir sürü sikintitan sonra tasinmaya karar verdim ve bu taraflara geldim. Iyiki de gelmisim. Ne büyük rahatlik ,ne büyük kolaylik.Neyse icimi döktüm.Haa bu arada senide arkadas listeme almaya karar verdim.Kabul edersin degil mi?
Berlin'den sevgilerimi yolluyorum.

Begüm dedi ki...

Pasta nefis görünüyor.Canım istedi şimdi.Bana da var mı? :))

inci dedi ki...

canım Esram,sen de gerçekten büyüleyicilik var:) anlatımın o kadar hoş ki,okurken büyük keyif alıyorum...çok ilginç tesadüf,senin şeker ortağın Zerrin'ciğimi de okurken aynı keyifi alıyorum....yani anlatmak istediğim birbirinizi tam bulmuşsunuz:)) belki benim özlemim çocukluğuma....ikinizinde yazı konuları genelde çocukluk dönemleriniz oluyor....hep kendimden bir şeyler yakalıyorum:)
canım pastan senin yüreğin kadar güzel görünüyor...ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

oy oy oyyyyyy, çok güzel görünüyor, insaf artık insaf :-) bi insan hem bu kadar hamarat hemide bu kadar tatlı olurmu...bana bişey kalmamış :-)

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık enfes

gülriz dedi ki...

Esracığım kıyamam ben sana, nasıl içine oturmuştur unutmanın acısı. Neyse ki unutmak kardeşine yaramış, hiç olmazsa karşısında ballandıra ballandıra yeme kısmından kurtarmış kendisini :)))))))Biz öyleydik değil mi? Birşeyi için için istesek bile söyleyemezdik öyle ulu orta, şimdi etraftaki yumurcakları gördükçe şaşıyorum kendi halimize. Pastan çok güzel görünüyor canım, ellerine sağlık. Kocaman sevgiler

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Esra,
Muhteşem çocukluk anılarını okumaya bayılıyorum.
Benim çocukluğumda çevremde doğum günü kutlayan çok çok az kişi vardı.
Pasta yemek çok lüks bir olaydı.
Düğün olsa da pasta yesek diye bakardık.
Bu yazıda kendimden de bir şeyler buldum.
Mesela bir şey isteyememek gibi,senin ki çocuklukta mı kaldı bilmiyorum ama ben şimdi bile bir yere oturmaya gittiğimde,bana şeker tutmayı unuttularsa o çayı şekersiz içerim ki şekersiz çaydan hiç hoşlanmam,yine de "benim şekerim yok,verirmisiniz" diyemem.
Pasta süslerini yiyemeyenlerdenim.
Şimdi senin pasta gibi çikolatalı ve meyvalı bir pasta olsa hayır demem.Ellerine sağlık,canım.

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

Esra'cım dergi çok güzel olmuş tekrar tebrik ediyorum.
Fakat bir ricam olacak çerkezkızı için verdiğiniz linklerde hep hata var.Adresi tekrar düzenlemeniz mümkün mü acaba. Aşağıdan kopyalarsan senin için de kolaylık olur. Şimdiden teşekkürler.

http://cerkezkizi.blogspot.com/

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Üfsss yani ya, zaten canım acayiiiiiippp pasta çekiyor :'( Annem artık izin vermiyor benim birşey yapmama:( Bu sene hayatımda hiç olmadığım kadar kilo aldım:( Haftaya doktora gidip tahliller yaptırcam,bakalım ne olcaksa sanki.
üf ya ben bu pastadan istiyorum çok ama çoooooooooookkkkkkk güzel olmuş. Ellerine sağlık canım benim. Kevgirde harika her ay ki gibi:)
sevgiler
luptummm

Calimero Mutfakta dedi ki...

ellerine saglik esra cim.. super bir pasta olmus bu..

Adsız dedi ki...

esracım şeker hamurunu bende hiç sevmedim.kremalı pastanın yerini hiç tutmaz .ama görüntü harika işte
pastan nefis görünüyor .amaaaaa şu yaban mersini nasıl bişi duydum ama hiç görüşmedik daha tanışamadım.(üzümü andıran bi görüntü var ama tadı nasıl
ay ne çok sordum
sevgiler

www.mutfaknotlari.com

Pastanı Seç dedi ki...

Bende deneyeceğim bu pastayı harika görünüyor.
Ellerinize sağlık