4 Ekim 2007 Perşembe

ŞEKERPARE VE HAZIR YUFKADAN BAKLAVA

Merhabalar;

Blogspota geçtim geçeli çok rahatladım. Sorunsuzum. En güzeli eklediğim yazılarım ve fotolarım kaybolmuyor. Ve gördüm ki bir çok arkadaşım önce veya sonra geçmişler blogspota onları buralarda buldukça yıllardır görmediğim akrabalarımı görüyor gibi oluyorum. Ama üzüldüğüm bir nokta var ki geride bıraktığım arkadaşlarım. Bir çoğuna geçmeleri için elimden geldiğince yardım etmeye çalışıyorum.
Bir kaç gündür blogcuyu ziyeret etmek kalan arkadaşların sayfalarını dolaşmak ve msj bırakmak için uğraşıyorum ama ne mümkün. Ya sayfayı açamıyorum. Hadi inatla uğraştım ve sayfayı açtım diyelim bu seferde güzelce yazdığım yorumlarımı gönderemiyorum.
Lama'nın yaptığı davetin ardında bir davette ben yapayım. Haydi arkadaşlar gelin buraya. Şablon değişikliği sizleri korkutmasın. Blogcuda çalışabilen burada neler yapmaz ki hem kime sorsanız size yardımcı olur.
Bakın size tatlı ikram ediyorum...:) sizleri ikramlarımla kandırıp buraya çekmeye çalışıyorum. Alın bakın tadlarına hepsi nefis... Buyrun buyrun daha ne yemekler ne ikramlar var neler
Öncelikle şekerparemlebaşlayalım tarif portakalağacından görüntünün aslı ile alakası yoktur ama tadı süperdi...

Tarife buradan ulaşabilirsiniz.



Veeeeeeeeeeeeee baklava ben ayçaa kadar muhteşem olamasa da baklava yaptım üstelik hazır baklavalık yufkadan.

Annemle 2 hafta kadar önce Kayseri'nin altını üstüne getirdik ve Beğendiğin hemen yanındaki yufkacıda bulduk baklavalık yufkaları. Ben dayanamadım ve hemen yaptım. İşin özü şu 3 katta bir erittiğiniz yağı yufkaya döküyorsunuz. ortaya cevizi yerleştirdikten sonra son 8-9 katta her kata yağ sürüyorsunuz. Sonuçta ortaya harika bir lezzet çıkıyor. Denemeniz tavsiye edilir.

Tarif için buraya tıklayınız...

Hepiniz buraya bekliyorum...Sevgilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

28 yorum:

Leziz Tarifler dedi ki...

Esra'cım, Ramazan ayı tatlı ayı değil mi?. Ne güzel olmuş senin de tatlıların. Sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Öyle kolay anlatmışsın ki denemeye hiç cesaret edemediğim halde kendimi iteklemeye başladım bile :))

Adsız dedi ki...

Merhaba...
Blogcu için söylediğin herşeye tamamen katılıyorum esra'cım. Bende artık blogcu da son demlerimi yaşıyorum. Herşey sorun haline geldi. En kısa zamanda bende aranızda olacağım gibi görünüyor. Bu arada baklava da harika ellerine sağlık...

Özlem'den Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Kolaycı hatun.. :)) Linkleri verip kurtulmuşsun ... :))))

Nefis olmuş canım baklavanda şekerparelerinde.. Ellerine sağlık...

Öpüyom seni

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

hazır yufkayla baklava yapmak hem kolay hem güzel olıuyor.Ellerinize sağlık...

angel dedi ki...

blogspota geçmekle en ıyısını yaptın canım.bende eskıden blogcuydum ve çok sorunla karşılaştım ne zamankı blogspotlu oldum ve rahatladım.kevgir dergısını yenı gordum ve takıp etmek ıstıyorum.nasıl nerden bulucam bana yardımcı olursan sevınırm başarılar

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bi kere benim şekerparem daha güzel :PPP
Bu hazır baklavalık yufka iyiki çıktı yaa,çok pratik ve harika oluyor.
Ellerine sağlık canım benim.
Luptum kocaman seniiii

MUTFAKISTAN dedi ki...

bende cok rahatladım blogspotta sorun yasamadım.
Sen neler hazirlamissin canim cok guzel olmus ellerine saglik
Baklava yufkasi zor bulunuyor cok buyuk rahatlik artik buldugum yerden alip dolapta sakliyorum
sevgiler canim

Adsız dedi ki...

esracığım harika olmuş harika ellerine sağlık süperrr :))))
bayıldım görüntüsüne :))

sevgiler
aslı

lalecik dedi ki...

Esra Hanım blogsapota geçilmiş ve benim haberim yok öylemi:( Şekerim günlerdir blogcuya giremiyorum, ziyeretim aksıyor ama birgün giriyorum ve ne görüyorum taşınılmış. Kızım insan bir haber verir de bu nefis tarifleri kaçırmayız demi. Bu yoğurlu köfte beni bitirdi, nefis görünüyor ellerine sağlık. Mücverinide halen daha deneyemedim ama kısmetse bayram sonrası yapacağım. Desene şimdi sırada yoğurtlu köftede var.
Sevgiler.

Beyza dedi ki...

Sevgili Esra,
şekerpare ve baklava harika görünüyor. Ben şekerpareyi bayılırım, çok canım istedi :)
Ellerine sağlık
Sevgiler

NiNo dedi ki...

off gulom nefis olmus ya yakinda bende baklaa tarifimi vericem ins :D az kaldi bayrama ;) elerine saglik canim ve seker pare en sevdigim tatli nefisssssssssssssssssssss

Adsız dedi ki...

Baklava sahane,sekerpare de öyle..ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,
Blogcu bugün açılmıyor ve sabahtan beri sadece 2 arkadaşımı ziyaret edebildim. Buraya gelmekle iyi ettiniz gerçekten.

Bayramlık tatlılar hazırlanmış. Ben de hazır yufka düşünüyorum bu sene. Eğer annemi ikna edebilirsem elde açma baklava istiyorum.

Şimdiden bayramını kutluyor, sağlıklar diliyorum.

gülriz dedi ki...

Esracığım, baklava da şekerpare de şahane görünüyor. Öyle kolay gibi anlatıyorsunuz ki, en kısa zamanda deneyeceğim şu baklavalık yufkayı da beceremeyip tepetaklak olmaktan korkuyorum. Kocaman sevgiler

banu kırmızıgül dedi ki...

canım merhaba,
ellerine sağlık nefis görunuyor her ikiside. sevgiler

Selen dedi ki...

Esracım,
Şekerpareyi çok severim. Hele de bu şekliyle bayıldım. Bence klasiğin dışına çıkmakla çok iyi etmişsin.
Sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Esracim, tatlilarin da senin kadar tatli görünüyorlar canim, ellerine saglik diyorum öncelikle. Bundan önceki postunda blogculari buraya davet etme cabalarinada cok güldüm ve eglendim. Haklisin, buranin degerini onlar gecince anlayacaklardir, zaten simdiden birer birer transfer oluyorlar buraya.

Sana güzel bir hafta sonu tatili diliyorum canim, hoscakal ve öptüm.. Byeeee

Adsız dedi ki...

teklifin çok cazip geldi...ama bir türlü cesaretimizi toplayamıyoruz..eminim daha sorunsuz blogspot....

tatlılar çok lezzetli görünüyo....ikramından alıyorum..görüşmek üzere...

Gönül dedi ki...

iyi yapmışsında geçmişsin blogspota bende aynen senin gibi taşındım...ellerine sağlık şekerpare çok güzel amaaaa baklava dahada bi güzel görünüyor...sevgilerimle

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

ESRACIM SEN BENİ UNUTTUN GALİBA:(

ŞAKA BİR YANA GEN DÖKTÜRMÜŞSÜN ELLERİNE SAĞLIK BEND EHAZIR YUFKAYI HİÇ DENEMEDİM GALİBA TANSAŞTA GÖRDÜM BİR BAKAYIM BAKALIM AMA BEN KENDİM AÇMAYI DENEMEK İSTİYORUM CESARETİMİ TOPLADIĞIM GÜN YAPACAĞIM BAKALIM NE ZAMAN :)
GERÇEKTEN BLOGSPOT ÇOK RAHAT NEDEN BUGÜNE KADAR GEÇMEMİŞİM DİYORUM AMA BEN ESKİDEN İNGİLİZCE DİYE GEÇMEMİŞTİM TÜRKÇESİNİ BULUNCA HEMEN GELDİM BENDE DİL YOK
ARKADAŞIM İYİY GECELER GÖRÜŞMEK ÜZERE

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Esracığım, tatlılar, elmalı kek de çok güzel ama baba tarafından biraz doğulu olarak bulgurlu küftelere bayıldım.O kadar güzel görünüyorlar ki gözüme yarın bende glorik mi yapsam diye düşünüyorum.
Bulgurla yapılan herşeyi çok seviyorum ve sen de çok güzel yapmışsın. Ellerine sağlık,

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,
Yeni yerin hayirli olsun, emin ol daha rahat edeceksin hemen adresini degistireyim. Ellerine saglik, bizde burada hep hazirdan baklava yapiyoruz, gerci ben hic denemdim ama arkadaslarim deniyor, bana ise en zevkli tarafi, yemesi dusuyor.
Sevgilerimi gonderiyor, iyi bir pazar diliyorum

Adsız dedi ki...

........ , . - . - , _ , .........
......... ) ` - . .> ' `( .........
........ / . . . .`\ . . \ ........
........ |. . . . . |. . .| .......
......... \ . . . ./ . ./ .........
........... `=(\ /.=` .............
............. `-;`.-' .............
............... `)| ... , .........
................ || _.-'| .........
............. ,_|| \_,/ ...........
....... , ..... \|| .' ............
....... |\ |\ ,. ||/ ..............
.... ,..\` | /|.,|Y\, .............
..... '-...'-._..\||/ .............
......... >_.-`Y| .................
.............. ,_|| ...............
................ \|| ..............
................. || ..............
................. || ..............
................. |/ ..............
HAYIRLI KANDİLLER

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık, tatlılar harika görünüyorlar. Kandilin mübarek mübarek olsun

NiNo dedi ki...

bayraminiz seker gibi gecsin nice bayramlari birlikte kutlayalim sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba bayramin saglik ve mutluluk icinde gecmesi dilegi ile

Adsız dedi ki...

baklava yapmak hakkımız,söke söke alırız :)
açılmıyo link :(