18 Ekim 2007 Perşembe

TRABZON KIYMALISI "YE#27 KARADENİZ YEMEKLERİ"

Merhabalar;

Ben yine etkinlik için geç kaldım...Ama inanın işten güçten başımı kaldıramıyorum... Bugün müfettişlerimiz vardı yarın yine gelecekler. Okulun işleri tüm vaktimi alıyor.
Bu hengame içinde yine de etkinliklere katılmaya çalışıyorum. Arkadaşlarımın sevinçlerine ve emeklerine ben de bişeyler katmak istiyorum...
Etkinlik sahibesi Yeşim ve konusu karadeniz yemekleri. Doğrusu, Karadeniz yemekleri hakkında hamsi kızartması ve karalahana sarması dışında, pek bir bilgim yok. Hamsi ve karalahana almak için vaktim olmadığından, başka yemekler denemeye karar verdim. Arama motoruna yazdıktan sonra konuyu, karşıma bir sürü yemek tarifi çıktı. Ben de içlerinden, evde olan malzemeleri de değerlendireceğim "Trabzon kıymalısını" buldum. Bizim yörelerin kıymalısı ve lahmacununa benziyordu. İyiki yapmışım. İşte tarif... (netten buldum...)
MALZEMELER:
1,5 Bardak Un
Tuz
İÇ MALZEMESİ
200 gr Kıyma
1 Soğan
Maydanoz
2 Domates
YAPILIŞI:
1,5 bardak un alabildiği kadar su ve bir miktar tuzla yoğrulur. Dinlenmeye bırakılır.
Diğer yandan soğan ,maydanoz ve domates robottan geçirilir. Kıyma konarak tuz eklenerek karıştırılır.
Hamur un yardımıyla küçük bir tepsi büyüklüğünde açılır. Tepsiye konur. Kıymalı harş üzerine yayılır. 200 derece fırında 40 dk pişirlir. AFİYET OLSUUUUUUUUUUUUN

16 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili esra iyi ki de katılmışsın geç olmuş ama bak ne kadar güzel olmuş ellerine sağlık
kocaman sevgiler

NiNo dedi ki...

canimmmm ellerine saglik mis gibi gorunuyor ellerien saglik canimcim gene yoksun hic ugramiyosun yogunsun dimi simitleri yaptim fotolari cektim zerrinin mailine gonderdim canim birde surprizim var :) cumartesi aksami sayfamda gorursun opucukler ;)

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Slm. Ellerine sağlık eminim çok güzel olmuştur. Görüntüsü zaten lezzetini belli ediyor. Sevgiler...

hatice dedi ki...

Esra'cığım ellerine emeğine sağlık sağlık, çok güzel gözüküyor, bende kapalısını yemiştim çok güzeldi..sevgiler...

Leziz Sofralar dedi ki...

Esra'cim ellerine saglik o kadar islerinin arasinda birde etkinliklere yetismiye calisiyorsun vallahi helal olsun sana,kiymali nefis olmus gece gece nasil güzel göründü anlatamam canim ellerine saglik, sevgiler ve islerinde kolayliklar diliyorum...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,ellerine sağlık.
Daha önce hiç bilmediğim bir tarif,lahmacuna benziyor.
Pratikliği sayesinde gönlümü fethetti,mutlaka deneyeceğim.
Müfettişler konusunda Allah yardımcın olsun,müfettiş deyince aklıma hep kendi öğretmenimin yaşadığı telaş ve heyecan geliyor.

Ayşegül dedi ki...

Esracım nefis olmuştur bu eminim bu saatte görüntü karnımı acıktırdı:))
bana da beklerim öptüm kocaman:)

MİNELİ dedi ki...

Esracım ellerine sağlık çok güzel eminimki tadıda harika olmuştur.Çünkü görüntü gerçekten süper sevgilerimle.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Merhabalar,
Bende diğer yorum yapan arkadaşlarıma katılıyorum. Geç de olsa yoğunluğunuzun içinde etkinliğe katılma fırsatı bulmuşsunuz ve bizleri değişik bir tadla buluşturmuşsunuz. Ne denir ki ellerinize sağlık. Sevgiyle...
http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

merhaba nefis görünüyor .eline saglık.eminim tadıda güzel olmuştur.sevgiyle kalın..

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Esracığım ellerine sağlık bence nefis bir yemek seçmişsin etkinlik için yanına birde ayran oh nefis
sevgiler canım

cekirdeksizuzum dedi ki...

ellerinize sağlık, harika görünüyor.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

görüntü süper eline saglik görüsmek dilegi ile

Adsız dedi ki...

şekerim, pek özledim seni bilesin ...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

esracım etkinlikten ulaştım sitene aslını ararsan ben karadenizli olduğunu düşünmüştüm:( neden bilmem.siteni çok beğendim cnm.harika tariflerin ve çok güzel anlatımların var.dostluk hakkında söylediklerin çok güzeldi.neyse cnm sanırım bundan sonra daha sık görüşeceğiz.bende seni beklerim.elerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Merhaba canim:)
Etkinlik icin yapmis oldugun tarif cok güzel olmus,Trabzon pideleri gercekten cok meshurdur,güzel bir lezzettir.
Ellerine saglik.Ben TRABZONLUYUM.
Tarifi görünce güzel bir okudum.
Yorum birakmak istedim.
Bende beklerim,sevgiyle kal arkadasim.